vilen linje?

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Hej jag har ett halvår kvar tills de att jag ska välja vilken linje jag vill gå och jag vet inte riktigt vart jag vill gå,, har funderat ett tag på skedomskolan (skogsbruk) men är inte säker så jag nudrar om ni har nåt bättre tips tack på förhand:)
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Wtf, ska vi välja linje åt dig? xD Vi har varken nån aning om vad du har för betyg och vad dom räcker till i din kommun, dina intressen, eller din vilja att plugga vidare efter gymnasiet. Snacka med din studievägledare istället för ett skoterforum är det tips jag kan ge. Sen kan du ta det lugnt med att bestämma dig redan, man får massor av info om linjerna under 9an, jag hade inte heller nån aning vilken linje jag skulle gå när jag va 14 (eller vad du nu är, för jag antar att du inte gått IV).
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Utbilda dig till något klassiskt knegarjobb som typ rörmockare, elektriker eller något sådant samtidigt som du även läser kurser så du får universitetsbehörighet.

Då har du ett en utbildning som garanterar jobb och dessutom har du möjlighet att plugga vidare.