Vilka kör x-ride i vinter?

K

krickus

Hur många har köpt en x-ride, och vad har ni för planer för maskin?

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag var nära på en x-ride, satt på yamaha center och räknade på en. Det blev en t-ride ist, dvs vanlig nytro med turbo.

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
Skulle bli en x-ride för mig också men dom råkade sälja förmånga så det blev en 162 och då bjöd dom på styrhöjaren

Aragorn

Välkänd medlem
29 dec 2009
113
0
16
Piteå
Hämtade den i onsdags :) Nu skulle det sitta fint med lite kyla och snö. Har satt på Handskydd yamaha orginal, isrivare i boggien, mountain rack bagagehållare, MNR drag och ett orginalkapell. Nu lyckades de sätta på XTX bagagehållaren så det blir att åka tillbaka och byta till rätt. Får väl kolla sedan hur kort aktionsradien blir med så pass liten tank. Blir att ha en reservdunk först och om jag tar mig för kort så blir det nog att mecka dit en Trailtank.

K

krickus

Hämtade den i onsdags :) Nu skulle det sitta fint med lite kyla och snö. Har satt på Handskydd yamaha orginal, isrivare i boggien, mountain rack bagagehållare, MNR drag och ett orginalkapell. Nu lyckades de sätta på XTX bagagehållaren så det blir att åka tillbaka och byta till rätt. Får väl kolla sedan hur kort aktionsradien blir med så pass liten tank. Blir att ha en reservdunk först och om jag tar mig för kort så blir det nog att mecka dit en Trailtank.
Låter ju bra de där, släng gärna in lite bilder i tråden:)

K

krickus

Nu har det kommit lite snö och skotern har nu gått 5km, fan va sugen man är nu.

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Har min x-ride hemma i garaget nu. och har skruvat isär den nu för instalation av ett excell helsystem :)