Har nyligt också hållt på söka efter bra redigerings program som inte är allt för komplicerade men ändå inte som windows moviemaker, vill säga för simpelt och dåligt enligt mig.
De programmen ja har testat lite grann för att se om det är något för mig är:
Ulead VideoStudio 11 - Det programmet jag fastnat för. Inte allt för komplicerat och har ändå tillräckligt med effekter och funktioner.
Pinnacle Studio 10 - Inget speciellt med det. Inte heller så komplicerat om jag minns det rätt. Fick dock lite problem med det och blev less och tillslut gav ja upp efter X antal svordomar.
Vegas 7.0 - Har inte så mycket att säga om det. Fick inte riktigt grepp om det. Tyckte det var för komplicerat, kanske skulle försökt lite mer men såg så jobbigt ut
Window Moviemaker - Hur enkelt som helst. Lätt att komma igång och börja med. Rekommendrar det för "nybörjare". Men kanske inte lika många snygga effekter som i andra program.
har även skaffat Adobe After effects 7.0 men har inte hunnit testa de än, kan återkomma senare med det.
Det jag skulle rekommendra dig är
Ulead VideoStudio. Funkar bra för mig helt enkelt. Medel svår nivå. Kanske något för dig som vill ha ett lite mer avancerat program.