Vilken är den bästa lössnö mattan?

A

AssaultRMK

Ja vilken är egentligen den absolut bästa lössnö och puder mattan?

Ska byta ut mattan på min Assault RMK, som förvisso håller för allt och är superb i de flesta förena, förutom i den tidiga säsongens lätta pudersnö. Då den mer än gärna gräver sig frammåt men framförallt neråt.
Tanken är att ha kvar competition mattan och byta till den när föret packar ihop sig på vårkanten.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Ja vilken är egentligen den absolut bästa lössnö och puder mattan?

Ska byta ut mattan på min Assault RMK, som förvisso håller för allt och är superb i de flesta förena, förutom i den tidiga säsongens lätta pudersnö. Då den mer än gärna gräver sig frammåt men framförallt neråt.
Tanken är att ha kvar competition mattan och byta till den när föret packar ihop sig på vårkanten.
Om man kör stock till rör och topp. Så har jag svårt att se någon som slår poo 5.1! Med turbo så finns det ju mattor med 70+ kam som säkerligen överträffar 5.1an...

Bästa allround mattan som jag endast upplevt som mindre bra just i bottenlös kallpuder är challenger mattan som sitter std på skidoo... fan vad den dominerar nu nu i slasket... men kräver även den en välpreppad stock minst. För att bli riktigt rolig