Vilken av m8orna?

W

Wettainen

Tjena!

Är nu ute efter en M8 av års modell 2009 - 2011.
Vilken rekommenderar ni?
Har enbart hört bra saker om dessa modeller!

Den jag fastnat mest för är HCR 2011, de jag har hört om dom är ett det är en skott säker motor, skidorna värdelösa ( blir ändå nya ) skönt ställbart styre.
Men den ska vara svår att bryta ner och bångstyrig vid friåkning?

Skulle vara skit bra om ni kunde slänga upp info om vilka M8or från 09-11 ni gillar bäst och varför.

Bränsleförbrukning vid blandad körning?

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Kan ju bara svara för Hcr (11). Ungefär som det du skriver upplever jag. Kanske inte svår att bryta ner men man får jobba lite mera helt enkelt vilket medför att den känns lite klumpigare på något sätt.

Teleskopstyret är guld värt. Dock tyckte jag inte om att man i högsta läget har styret i magen (när man står långt fram) så skaffade mig en offset riser. Blev väldigt bra med den.
Har monterat isrivare vilket kan vara bra iom att det är mindre kylsystem än på "vanliga" m8. Har dock ej behövt dessa än men man vet aldrig.

Bränsleförbrukning så har min tagit mellan 2lit/mil till 4,3 lit/mil. Den tidigare siffran var ren ledkörning. Kan tilläga att man inte kör så fort efter leden med den.

W

Wettainen

Låter perfekt! :)

Nu har även en assault 163" 2012 kommit in i bilden också, får ett sjukt bra pris i finland på en som gått 80 mil med dekal kitt,bukskydd och dunkhållare.

Nu står det mellan hcr - 11 och assault 163" - 12.

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Jag skulle lägga min röst på M8Hcr -10 , eller Assaulten(155") har aldrig hört talas om någon 163"?

Värt att veta är ju att -10 Hcr hade (enligt Snowmobile) ca 10hk mera än -11 plus att -10an har den kortare (och snyggare) 153" tunneln medan -11 har 162" tunneln för att man ska kunna rymma dubbar.

W

Wettainen

Okej,
Kan vara 155", men handlaren i finland sa 163 och jag minns faktiskt inte vad det stod på tunneln.
Får en 12as assault för 100k, en 10ans hcr för 105k, men då kan man ju pruta också. 80 mil på Assaulten och 270 på HCR.

Tror också att 163" blir för mycket, helst skulle jag vilja ha 146".

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag hade tveklöst köpt assaulten om du får den för 100k. Och som sagt Assaulten finns bara i 155", förutom Swtichback Assault som är 144".

Edit: Arcitc Cat's M-serie ÄR lättkörd. Men polaris har verkligen lyckats med nya chassit, man gör precis som man vill med skotern.

W

Wettainen

Okej, helt jävla sjuka priser i finland, en helt ny m8 snopro för 114k, och det GÅR att pruta ner mera.
Det är ju lite brist på pengar men det är ett riktigt bra köp så får sälja nånting för att ha råd!

W

Wettainen

Får hoppas dom har kvar skoten, måste sälja iväg 2 st andra skotrar för att ha råd med den!
Vad kostar det att regga den? har hört på summor allt i mellan 2-4tkr.