Vilken avgastemp mätare ska ma köpa?

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Tjenare alla skoter nördar jag skulle vilja ha lite tips på en bra avgastemp mätare samt vars den finns att köpa...Och inget bla bla för den äger...
Tack på förhand.

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Tjena!

Många köper ju Koso's Dual EGT tillsammans med "fast probes", den är något kompaktare och om inte annat snyggare än Digatron's mätare. Den lite värre modellen har ju även inbyggt vattentemp om det är intressant. Har inte kört den själv men när jag skaffar mig en EGT så blir det en sån, om den duger till Chris Burandt så lär den duga åt dej. ;)

När det gäller köpställen så finns den lite här och var både utomlands och här i sverige. Här är i alla fall en från sverige: http://www.twostroke.se/product.asp?product=25826

Edit: Jona$ du var lite snabbare ;)

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
tackar jo har ju kickat på en koso men synd att den är så dyr för en tonåring men men får väl gräva djup i plånboken och slå till på en sån kanske...
men vad skiljer mellan de olika koso modellerna?
Altså dual egt och den ``snabba`` modellen

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Behöver ju bra egtn så tror jag ska köpa den "snabba" koson men följer allt som behövs med?
Vars förutom på twostroke kan man köpa den i sverige.

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ska inte stjäla någon tråd men kändes onödigt att göra en "fråga Olle" av det här:

Finns det någon användning för den här på en orginalmaskin eller är det mer eller mindre en onödighet? Att den kan vara en god vän till trimmare förstår jag :)
Är orginal så pass bra inställt att det inte är värt dom där (6000:-?) som man får lägga ut?

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Har åkt KOSO och Digatron dt-53s ( den med 3 fönster).
Visserligen hade jag inte koson med vattentemp men för mig som åker mod maskiner och på bana tyckte jag digatronen var bättre. Kunde spela in ett träningsåk och sedan kika på de efter jag kört klart så man verkligen kunde kolla och se hur maskinen gick.
Koson är dock jävligt enkelt att justera in och funkar klockrent!