vilken drevning?`

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
tänkt byta drevning på min crossfire då jag märkte att remmen gick varm i djupt puder även med 38s matta, har bytt till 57 CE och vill inte behöva köpa mer än nödvändigt mycket remmar inför vintern.

torde m drevningen duga eller ska ja gå högre? ventilering kommer att fixas i stötdämpartornet samt i variatorkåpan

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
En polare till mig bytte till m drevning på sin cf8 med 57matta, han vart då sjukt besviken då "klippet" försvann. han bytte tillbaka till original drevning. men men, smaken är som baken..

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
vilken typ av förare e din polare då? ledsmiskare, åkersurfare lr grenduckare?

finns det något mellanting i drevväg och är det nån som kan vilka drev det är t ex 57-63 eller vad dom nu är

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Vet att det sitter ett mellanting i min, inte m8 och inte crossfire. Kan dock inte dreven utantill.. Har beställt ett variatorkit från Speedtech nu också, så jag hoppas att det skjuter på till vintern =)

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Kolla linjering och att det är rent och variatorerna inte kärvar av någon anledning.
Finns ingen drevning som kan rädda problem där, bara mildra synbarheten av problem.

Annars håller jag nog med andra tror du kan komma långt på variatorsidan istället för dyra DD drev.

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
Variatorerna funkar problemfritt va ja har sett, har ett mds variator kit, aja får laborera lite å ställa in noggrant så ser man väll till vintern :)

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
En polare till mig bytte till m drevning på sin cf8 med 57matta, han vart då sjukt besviken då "klippet" försvann. han bytte tillbaka till original drevning. men men, smaken är som baken..
Följde han med i variatorerna ? annars kan jag förstå att "klippet" försvann.
hade jag haft en cf8 med 57 matta hade jag direkt satt i m drevning.
Tyckte att min m8 var för högt utväxlad så den blir nog bra på en cf.
Men allt är ju efter tycke å smak samt var å hur man kör.
Lössnö är ett för stort begrepp då det innehåller allt från myrsurf,ravinbök till klättring mm och man sätter upp maskin efter den egenskap man vill ha.