vilken modell ska jag köpa?

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
jag tänker köpa en skoter i slutet på vintern och söker hjälp vilken som passar just mig. Jag har kollat på Lynx enduro 600 (00) millenium edition, polaris edge 600 (01 & 02), yamaha 600 sxr (runt 00-02) och Lynx enduro 700sp (01) eventuellt 600sp. priset ska ligga mellan 15-25 tusen!

dom ligger ungefär i samma prisklass och jag vill lek köra och att den inte ska dra så mycket bensin OCH framförallt hålla. Har hört att Polaris skär vi ganska tidiga miltal så det lockar ju inte direkt...
det enda som jag tänker köpa till är fatbar och styrhöjjare.

Vilken tycker ni jag ska köpa? vill helst att den ska ha gasres!

Jag vill ha dämpare som klarar av att hoppa små hopp med!

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Yamahas motorer har ju alltid haft ett bra rykte att vara stadiga, jag skulle även säga att polaris 600 motor med VES är en bra motor de me. Vill du ha en maskin med bra ledegenskaper och stadigt chassi så köp en lynx. Polarisen är bra efter led den me och även bättre i snön än lynx.

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Om du i princip bestämt dig för att inte köpa polaris, för att du tror dom skär vid tidiga miltatl, varför skriva tråden i polaris-forumet då?

Enduro 600 eller Edge 600, mitt tips.

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
Om du i princip bestämt dig för att inte köpa polaris, för att du tror dom skär vid tidiga miltatl, varför skriva tråden i polaris-forumet då?

Enduro 600 eller Edge 600, mitt tips.
så ni kunde förklara varför dom gjorde det elr om det är skitsnack... "Om du i princip bestämt dig för att inte köpa polaris"? då hade jag ju inte satt dom på listan 1d10t.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
ende 600 är en fin maskin, satsa dock på en 02 då 01an om jag inte är helt ute och cyklar, blir lite skev i chassiet(viker sig)

Varför inte som jag? en "xc" (800 le) på edge chassiet. mycket nöjd än så länge.

Dock lite att kolla efter är väll motorkuddarna+momentstoppet(rätt vanligt fel på dessa årsmodeller(00-03 typ), byte kostar ca 3700 om remmen hunnit bli kass... baljan har en tendens att spricka.. typ

rätta mig om jag har fel men

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Om polaris inte "direkt lockar", så är det väl du som är mindre klipsk eftersom du satt den på listan?

Jag har inga större erfarenheter av dessa modeller, men har hört från andra att det är helt okej skotrar om man tittar på köregenskaperna.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
Om polaris inte "direkt lockar", så är det väl du som är mindre klipsk eftersom du satt den på listan?

Jag har inga större erfarenheter av dessa modeller, men har hört från andra att det är helt okej skotrar om man tittar på köregenskaperna.
läs tidigare inlägg, dom har diskuterat det du just skrev.

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund

HAHA jag är ******* sugen på polaris:p