Kör på 0W-30 i motor och även i kedjehuset.som ämnet säger! vad ska jag hälla i motorn?
(visst är det 0W-30 som gäller?
Kör på 0W-30 i motor och även i kedjehuset.
Nu måste du berätta mera? Har aldrig hört om detta. Jag bytte ut alla min lager under sommaren och alla va som nya? Men med turbo vill man vara safe. Jag känner några andra turbo åkare som kör så här och dom har aldrig haft några problem. NTC är grymt trevliga, nästan så trevliga att man skulle kunna ringa dit utan att beställa någotAJA BAJA! Rätta mig om jag har fel. I kedjehuset menar du växellådan? Där ska du INTE ha den typen av olja. För då rasar envägs lagret har jag fått reda på.
En vägs lagret sitter i motorn till starten och den kräver rätt olja. Går drivaxel lagret på variator sidan brukar givaren stryka med efter en stund.Jag har fått förklarat att enkellagret i växellådan går om men inte använder rätt sorts olja. Vilket det hade gjort på min maskin. Det var bytt när jag köpte den men deremot var hastighets givaren paj. Vilket händer när det lagret går. et är vad jag har fått förklarat. Ja NTC är guld värda! Nästan bud på att åka upp om det behöver sötrre servicar av maskinen.
Det blev nog ett litet missförstånd Jag sa att jag fyller i samma olja som jag fyller i min motor använder jag även i mitt kedjehusEn vägs lagret sitter i motorn till starten och den kräver rätt olja. Går drivaxel lagret på variator sidan brukar givaren stryka med efter en stund.
Förlåt att jag hade fel. Blandade ihop det lite :blink:En vägs lagret sitter i motorn till starten och den kräver rätt olja. Går drivaxel lagret på variator sidan brukar givaren stryka med efter en stund.
Den oljan yamaha kört med när dom hade Shell olja så den funkar galant.1004001 Shell Advance Snowmobile 4T 0W-30, 1-liter
Snöskoterolja för 4-takts snöskotermotorer som har speciellt
utvalda tillsatser som ger ett utmärkt slitageskydd, oxidationsstabilitet
och en korrekt friktionskaraktäristik för startmotorkopplingen.
Mycker bra lågtemperaturegenskaper.
Möter Yamaha Motor snowmobil motoroljekrav
Ord.pris 225kr
Denna olja kör jag på.