Vilken ryggsäck ska jag köpa?

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Skulle behöva lite hjälp med att välja vilken ryggsäck jag ska köpa till vinterns äventyr.
Den får inte kosta allt för mycket heller då jag inte har så mycke pengar pga skolan.

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Hmk backpack eller nån av klimsäckarna, krew pak eller nac pak.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Själv komer jag åka med Haglöfs Skrå 14. Bara namnet gör ju att man vill ha den:)
Sen att den är avskalad och avsaknaden av en massa onödiga remmar som smattrar i vinden och fastnar överallt gör ju inte saken sämre.
Finns i storlekarna 14 - 20 - 26 L, beroende på hur mycket du vill lasta.
Bästa pris finner som vanligt på du på Addnature.com
http://addnature.com/product.aspx?pf_id=HAGLOFS_SKRA_14

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
http://www.skistore.se/sv/ryggsackar/5760-dakine-heli-pack-11l-northwood-1959.html

Där har du den exakta säcken som jag har förutom att min är helsvart. Men den helsvarta kostar 300 kr mer.

Har inget negativt att säga om den förutom att den kunde varit 5 liter större men det är inte varken säckens eller tillverkarens fel att jag köper fel säck, eller hur?
Det finns en del remmar på den men ingenting jag upplever som ivägen vid skoterkörning.

När det gäller kläder så litar jag på kenth till 100%. Om kenth rekommenderar ett plagg så är det alltid marknadens bästa. Om man har råd med det förstås, man behöver ju trots allt inte alltid en skaljacka för 5k när man bara ska rasta hunden.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja den har stroppar runt magen. När jag spänner åt ordentligt så sitter säcken som berget. Ett plus för att fickan där spaden sitter egentligen är gjort för en hjälm så man kan spänna dit andra större saker.

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jag kan varmt rekommendera Dakine, jag har haft en i 3 år nu. Inga som helst tendenser till att gå sönder eller krångla. Klarar -35 grader utan att något går sönder. Min har dessutom camelback fack inuti samt att man kan dra slangen inuti axelremmen så att vattnet inte fryser!

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Jag har annars en rygga över om det är någon som är intresserad.
BRP Altitude backpack. Kan släppa den för 350kr + frakt. Tror nypris låg på 900kr.
Speciellt designad för mountainförare. 2-punkts axelrem med justering. Ergonomisk midjerem. Dubbla utgångar. Avtagbar verktygspåse. Sidohållare (t.ex. snöspade och sond). 2 stora förvarings- fack. 1 utvidgningsbart förvaringsfack, 1 huvudfack och en lättåtkomlig ficka. Cirkulationskanaler bak.