Vilken skall man köpa Rmk/ Pro Rmk/ Assault -11 +?

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
Hej.

Går I köptankar på en beg Polaris Rmk 800 alt Pro Rmk eller Assault 2011-13.

Vad rekomenderar ni?
Kommer att köra mest lössnö, men även om jag måste dra pulka m.m. om frugan vägrar dra med sin.

Skillnader mellan Rmk och pro´n vore bra att veta!

Tack på förhand

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ska du dra pulka går Pro:n bort.
För litet kylsystem som går varm väldigt lätt.
Testade förra vintern men var tvungen att bygga om till standard kylsystem som sitter på vanliga RMK:n

Även RMK Assault har lilla kylsystemet.
SWB Assault har stora kylsystemet.

Största skillnaderna mellan Pro och vanlig RMK:
Beltdrive på Pro, vanligt kedjehus på std rmk (2013->)
Litet kylsystem på Pro.
Protaperstyre på Pro
Bättre dämpare på Pro.

Är säkert nåt mer så nån annan får gärna fylla på...

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.534
411
83
Malå/Adak
Kolla om du hittar någon Scandinavian Beast kvar någonstans. Samma dämpare, styre, framvagn osv som PROn men kedjehus ist för gummisnoddsdrift och så har den extrakylare, och sen så är den billigare också.
Var en "No Brainer" för mej när jag nu kom på att köpa Polle igen. Scandibeasten är i mina ögon som en PRO fast bättre =)
Behöver du inte 155" så är SWB Assulten ett bra tips.

Steffone

Aktiv medlem
15 nov 2013
70
0
6
När kom Scandinavian Beast ut?
Håller dämparna på en vanlig RMK? Lite hopp, men mest körning på skrå och genom buskar och backar.

Känns som om det är en 155" jag behöver, eller räcker det med en 144"?

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Vad för typ av pulka och hur långa sträckor vill du kunna dra den? Är det en kort bit på våren eller är det lång turer du menar? =)
Ska du dra pulka så är verkligen ingen skoter att rekommendera. Antingen så moddar du om en pro/assault med extra kylare, isrivare, extra boggiehjul, bättre stänkläpp och då du kan dra pulka i vissa fören en mindre bit.

Eller så går du på en standard rmk, sätter en bättre stänkläpp samt roligare dämpare.