Vilken skoter RC eller REV?

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Efter mycket velande fram och tillbaka vad gäller skoterval eller ingen skoter alls, så har jag kommit fram till följande. Det är relativt liten prisskillnad mellan -06(med låga mil) begagnad Rev, F7 eller RC800 och en ny RC800, så lutar det mot en ny skoter. Men vad är för och nackdelarna Med RC800 mot Rev800. Säljarna som säljer både Lynx och Ski-doo rekomenderar lynxen. (varför vet jag inte! Kanske är Lynx en bättre skoter?) Vilken maskin skulle ni välja och varför?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har själv en rc 600 och är nöjd som fan. Boggin är underbar! Lynxen känns mer rejäl och ar ett stadigare chassie. REVen är ju känd för att bli som ett dragspel. tuvär.
Men det viktiga i ditt val är att fara ut och prova bägge, bara då kan du känna vilken som passar dig.

LYCKA TILL!!
 

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Bara att hålla med föregående talare : ) Kör också en -07:as RC 600sdi och är hur nöjd som helst!!!
Fjädringsmässigt är Lynxen bättre så är det bara, sen kanske det är bättre finish på ski-doon men som sagt du väljer själv.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Tekniskt skiljer det ju väldigt lite. Men instämmer med ovanstående, lynxen har ju biffigare boggie, c46-dämpare mot c36 i ski-doo. Det är också lättare att lyfta skidorna på lynxen (smaksak). Personligen sitter jag bättre på lynxen med bekvämare vinkel på benen men jag tycker körkänslan är bättre på ski-doo, känns som jag har mer kontroll, men det kan bero på att jag kört mer med rev:en än med rc:n.
 
Last edited:

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Jag tror nog det blir till och köpa -07 RC800. Hörde att F8 fått hyffsat bra kritik, med en kanonrapp och fin motor men den hänger nog inte med vad gäller chassie, dämpare, fjädring osv! Däremot så har dom ju sänkt priset med 20 lappar på F8´an!
 
Last edited:

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Jag skulle också ta Lynxen, inte för att jag tycker boggien är den supersuccè alla pratar om, den är bra, det räcker så.

Reven har varit med ett tag, det är roligare att köra något som känns "nyare", tycker jag! Därmed inte sagt att skidoon är skit, det vore att ljuga.
Reven lyfter skidorna lika lätt som Lynxen, så dom argumenten tycker jag är lönlösa. Iaf det jag kört och sett. Att den lyfter skidorna är ju dock bara en nackdel när det börjar gå undan, man tappar tyvärr en del fart av för lite skidtryck.

Nåväl, Lynxen vinner i mina ögon just för att den är "nyare". Reven ser ju dock snäppet råare med sin lite mer "slimmade kropp".
Du lär inte bli besviken vilken du än väljer.