Vilken skoter? RS/Renegade??

rebate

Medlem
19 feb 2009
14
0
1
luleå
Hej! Jag funderar på att köpa mig en skoter, lutar åt Ski-Doo Renegade 800 från 2009 eller Lynx/Ski-doo RS från 2010 och uppåt.

Frågan är, racklar RS mycket och kostar deras kolvar, a-armar mycket mer än andra skotrar?

Varför jag frågar är för att min svåger (som jobbar åt Polaris) sa RS är en dålig modell, racklar, dyra reservdelar m.m. "Han kan mycket väl varit partisk, men undrar om det finns sanning i det han säger?"

Tack på förhand

/Nicas

Daimler_ON

Välkänd medlem
26 nov 2012
174
1
6
Jag bytte från RS till Renegade, hade den bara en vinter men bytte pga att liten tank och på det så drog den sjukt mycket soppa.
Var man ute en heldag fick man parkera strategiskt så en fick åka å tanka då och då
Kul är det men ganska mycket värt å bara få åka med + att du får back och längre maskin

Daimler_ON

Välkänd medlem
26 nov 2012
174
1
6
Ang rackel och skruva kvittar det nog vilken maskin du köper för skruva blir det om du inte köper nytt. Vissa mer vissa mindre...man vet ju aldrig hur en beggad blivit körd/servad..

rebate

Medlem
19 feb 2009
14
0
1
luleå
Okej tack för svar! Tänkte lägga allt mellan 30-40.000kr, vilken skoter tycker ni annars är en bra investering?

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Skotrar ät tvärdåliga investeringar. Oavsett sort.
För 35 får man ju en fin mxz tnt -09. Men lite beror det på användningsområde. Själv är jag lite allergisk mot äldre slutkörda 800 or och har hellre mindre åka med men skotrar som funkar bättre. Särskilt om man har stram budget. Betänk att en motorrenovering på en skoter för 30 loppor snabbt blir en stor del av skoterns värde. Och det är pengar i sjön vid försäljning...

rebate

Medlem
19 feb 2009
14
0
1
luleå
Skotrar ät tvärdåliga investeringar. Oavsett sort.
För 35 får man ju en fin mxz tnt -09. Men lite beror det på användningsområde. Själv är jag lite allergisk mot äldre slutkörda 800 or och har hellre mindre åka med men skotrar som funkar bättre. Särskilt om man har stram budget. Betänk att en motorrenovering på en skoter för 30 loppor snabbt blir en stor del av skoterns värde. Och det är pengar i sjön vid försäljning...

MXZ TNT, vad är det för skillnad på en sådan och vanlig mxz???

ersdahl

Välkänd medlem
21 feb 2011
420
25
28
junsele
körde lynx rc 600 sdi ifjol och ska köra lynx 600rs iår:) anledning att jag kör kort är att jag bor i västernorrland finns itne överdrivet mycket snö här och dom gånger jag åker till fjälls får jag ha kraftiggastumme :)

trilla

Välkänd medlem
21 mar 2010
208
2
16
Umeå
Tntn har 500 ss motorn. Många svär vid den motorn och rankar den högt. Jag tycker den är en god idé då den saknar mystiska elektroniska grejer och går att meka i själv. Nog så viktigt då man går ner i prisklass. Saknar 10 häst mot övriga 600 ungefär.