vilken skoter ska jag ha !

instant1231

Rookie sledder
28 sept 2010
19
0
0
sundsvall
hej ! jag undrar om det är nån som kan hjälpa mig välja skoter, jag vill ha en som är ganska lätt körd och smidig, som går bra på led och även i puder. har kollat på f5, f7 , rev 600 , enduro 600 och fusion. eller har ni några andra alternativ 30-40k hade ja tänkt mig köpa för.

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
jag själv hade nog valt F7an eller reven

har en F7a själv och vill man piska led så är den ju grym. Helt okej utanför leden för att vara en "kort" maskin. shyssta dämpare rätt smidig

Reven har ju jävligt skön körställning funkar väll rätt lika i lössnön. går lätt på rullen. största nackdelen är väl den fettade veven..

lite valet som kvalet där =)

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Skulle ha satsat på F7 helt klart.
En levande legend i skotervärlden.
Men jag hade försökt hitta en EXT.

instant1231

Rookie sledder
28 sept 2010
19
0
0
sundsvall
okej ! är det nån större skillnad på f5 och f7 utom motorn ? och är det nån som vet topp farten ungefär på en f5 vs f7 ? har f5an för liten motor för att kunna leka i pudersnö med eller fungerar det bra ? skulle vilja ha lite info om nån har det om dom båda innan man köper nån av dom.

Last edited:

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
f5 har lägre kammar än f6/f7 och är nog lite för lite maskin om man vill åka lössnö skulle gått på en f6/f7 riktigt fina maskiner med bra drift säkerhet och går bra i lössnö. skulle nog gått på en nyare typ 05a som har högre dynan och floatare. ska du ha en rev som är i bra skick måste du nog tävärr upp några tusen till. lycka till :)