Vilken skoter ska jag köpa?

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Hej alla skoterfrälsta!

Vilken skoter rekomenderar ni till mig?

Den ska kosta högst 40 tusen. Mina krav är att den ska vara snygg, sportig, snabb och ta sig fram hyfsat bra i djupsnö och så ska den ha back.

Ge mig era tips!

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Hej alla skoterfrälsta!

Vilken skoter rekomenderar ni till mig?

Den ska kosta högst 40 tusen. Mina krav är att den ska vara snygg, sportig, snabb och ta sig fram hyfsat bra i djupsnö och så ska den ha back.

Ge mig era tips!
Har du kört mycket skoter tidigare?
Lättare att tipsa om du beskriver dina erfarenheter lite bättre.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
En F-serie med back blir svårt att hitta, men de finns.

Viper är en riktigt fin skoter. Underbar trippel motor som bara går och går(i stort sett).
För att få den att gå bra i snö måste man byta drivhjul till non-slip, helst 8 kuggars så man får in en 44mm matta. Yamaha MTN skidor eller några andra lössnö skidor för original är värdelösa. Med dom grejerna har du en riktigt grym skoter.

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
En lynx enduro 6-700 kanske ? Kanon skoter med elektronisk back och allt :) En 03a får du ge ca 30-40 tusen för idag.

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Har du kört mycket skoter tidigare?
Lättare att tipsa om du beskriver dina erfarenheter lite bättre.
Ja, jag har kört skoter i många år och min senaste skoter var en Vmax-4 750, rolig att köra fort på jämna leder och på sjön med, men mindre rolig i djupsnö och på guppiga leder.

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
32
Edsele
Ski-doo Renegade -03 6-700 ligger runt 40,000 el back och går hyffsat i lössnö och på led.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det finns en hel del att välja på om man snabbkollar Blocket.
Det jag skulle tänka är sittställning och mattlängd.

Arctic känns som mest skoter för dom pengarna.
Summit från den tiden räknas som en godkänd crossover idag.
Yamma är fina men jämnfört med dom andra så är dom nog rätt "klumpiga".
Du får en Ski-Doo Freestyle 300 - 06 för under 40k men den presterar nog inte som du hade tänkt :)

En Summit 600-800 hade jag valt för dom pengarna.
Kolla på försäkringarna samtidig så kanske du kan välja en med lägre premie.

Lycka till.

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
En lynx enduro 6-700 kanske ? Kanon skoter med elektronisk back och allt :) En 03a får du ge ca 30-40 tusen för idag.

Enduro verkar folk vara nöjda med, dom vinner väl inga skönhetspriser men det verkar vara en bra skoter. Hur mycket väger en Enduro 600 ca?