Vilken skoter?

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Tänkte jag skulle köpa en lite sportigare skoter nu så ja skulle behöva några tips. en skoter som e lätt och går hårt.

är nån av dessa skotrar ett bra alternativ?

V-max 600
XCR 440-600
XLT 600
Indy Storm
Indy Ultra
Indy RXL
Cobra Enduro
Wildcat 700 EFI
Rave 643

AnteNord

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
52
På plats
www.kartman.se
...Prova...

Man kan nämna en massa fördelar och nackdelar med alla dessa skotrar, ingen saknar nackdelar.

Det är bara att söka efter tekniska data... D.v.s. Vikt-hk förhållande, men vad får man ut av det?

Man måste testa för att bilda sig en egen uppfattning...
Alltså, provkör dessa skotrar hos en handlare, för att bilda dig en uppfattning.

E

Ej medlem/Inloggad

ok men ja tvivlar på att nån skulle låna ut en skoter för provkörning åt mig eftersom ja bara e 15 år ^^

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Vill du ha en skoter som går "hårt" så är nog vmaxen fel val iaf. Vmax är inte särskilt vass (original), men är desto hållbarare. Vmaxen går som ett ankare genom djup pudersnö och är inte särskilt vass. Men jag har aldrig haft några större problem mekaniskt med min. Stötdämparna i boggien är väl inte så kalas heller original. Men den håller i evigheter om du sköter den.

Rave643x

Välkänd medlem
15 mar 2006
136
0
6
Vinterborg
Hård!

Jag har en rave 643 -93 den går hur hårt som helst å de e öhlinare runt om! enda problemet är att den är ganska tung! men det gör uinget när den går som den gör! det är lätt den bästa av dina alternativ! å sen drar den inte mycket soppa heller :D du kan ju mejla å säga vad du tycker om det nu blir en sån här! jag tycker den e den lätt bästa av dom du radade upp! :D

Last edited: