vilken skoter ?

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
f7, m7 eller crossfire 7. årsmod ca2006, går f7an bra i lössnö? går m7an bra på led? tål m7an och crossfiren att hoppa med?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
F7:an rockar ju på sitt sätt(citerat från pappersblaskan) och det kommer man aldrig ifrån. En helgrym maskin och jag hade då aldrig varit missnöjd med den.

Men du nämner både C7 och M7 vilket för mig tyder på att du hade tänkt köra lite utanför leden också. M7 och F7 är ju två ytterligheter så det kanske är klokt att vara lite mittemellan?

Kört M6 en hel del på led, det går men eftersom jag inte testat C7 efter led så har jag inget att jämföra med. Dock så hade jag stora svårigheter att hålla ikapp ett gäng med allt ifrån ZR 600: or och mxz xp till Vertical Escape.

Den går att hoppa med. M6:an. Tro inget annat, och håller gör det. Men att för den delen tro att det går stadigt och fint i luften är att missta sig grovt. Ja, jag ÄR dålig på att hoppa men jag har för den delen suttit på stadigare maskiner.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
M7an är ju ren djupsnöskoter som man inte ligger och bombar med efter led. Den är ju byggd för att köras i djupsnö och klättra med.

CF7an är som Polaris-jimmy säger..en ultimat allround skoter, den är inte bäst på nånting men bra på allt. Den är ju inte bäst i djupsnö och inte bäst på led men den är bra i djupsnö och på led.

F7an är ju bäst på led av dom där tre skotrarna men "sämst" i djupsnö. Den går ju bra i djupsnö för den är ju 325" lång..det är ju lite längre än vad en "vanlig" kort brukar vara. Men den går inte bättre än CF7an och M7an i djupsnö.

Så är kör du 50/50 så är ju CF7an bäst. Men ligger du 80% på led och 20% i djupsnö så är ju F7an bäst. Men är de 20% led och 80% djupsnö så är de ju M7an som är bäst.
 

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
jag tycker du ska köpa f7an går hur bra som hälst överallt men v-kitt är ett måste.. om du ska klättra mycke köp m7an annars f7an. klart snyggast är f7an med.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
men hur dålgt går en tex m6 m7 m8 i led? fattar att man inte kan pumpa led men om man jämnför med tex summit som går bra i led ??
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
har ägt alla tre... crossfire helt klart i min bok. kör mest och helst i lössnö. men älskar även att bomba led!