Vilken slutburk F7 ?

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
42
örnsköldsvik
Vilken slutburk?

Har en kompis som skall montera slutburk på sin 05:s F7:a.
Vilken burk rekomenderar ni?
Den skall "leva om" så mycket som möjligt! :D
Vad skiljer de olika burkarna åt?

Tacksam för svar och åsikter.

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså det som jag har hört är att SLP burkarna är ganska så tysta av sig, medan MBRP burkarna smattrar på ganska ordentligt!
Så för min del, om han är ute efter skönt ljud så måste jag nog säga MBRP!

Effekten är jag lite osäker på, men en burk ger ju inte så speciellt mycke effekt... Alla ger väl kring en 2-3 HK.

Om jag skulle köpa en så är det nog mest för ljudet som man typ får "Öronorgasm" av! :D

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Alla gör så att du tappar en 2-3 hk. Ska du prompt ha en som lever om, välj en lättviktsburk (det är det enda man tjänar) som inte lever om så fruktansvärt mycket. Jag lovar att du blir gode less på ett för högt ljud själv, för att inte tala om alla andra.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Mbrp burkar finn i 2 olika versioner, race och trail. Det är bara å köpa en race Mbrp om det ska leva om :D själv så gjorde jag en egen burk gratis å det var kul tills mina öron höll på ramla av och grannarna satte på peltor kåpor med intercom på helgerna :eek:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Byta slutburk är ungefär lika koolt som att emblemtrimma en gammal Opel Ascona och lika genomtänkt som att sitta och provtända tändstickor för att spara de som fungerar.:rolleyes:

Min åsikt...

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Slutburk är ju hur ballt som helst. Det är ju då man får fram det där riktigt härliga ljudet!
En polare har kööpt en MBRP till sin ZR 800 -01 och den vägde ca 1,5-2kg mot original som väger kanske 8-9... det är nog också det enda som man tjänar på...
Hk tvivlar jag på mottrycket sitter väl i pipan det är väl där man kan
hitta hästar, eller har jag fel????

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jo hyffsat tråkigt med orginal ljudet..fzzzzzzzzzzzzzZZZzzzz ;) Men å andra sidan så för högt ljude är mer irriterande för både en själv och folk runt om