Vilken svets?

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Är på väg att köpa en svets och vilken svets tycker ni är bäst för pengarna?
mig, tig är jag ute efter.

Kollade Kemppis tigsvets, som var den minsta för sig kostade 38000 kr med moms.

Så inte direkt så dyr svets.

Hade tänkt mig att svetsa aluminium tunn plåt men även tjockare plåt.
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Vad du än gör så köp ingen av dom där billiga No-name kinasvetsarna. Dom är värdelösa

Gå på begagnade kvalitetssvetsar istället, dom går bra och har fin tillgång på reservdelar och service.
Kempi, esab, migatronic osv
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
ska du köra alu å ska du ha en ac/dc svets men det kanske du visste.. köp en så du kan justera strömen med pedal eller på tig handtaget.. alu är så känsligt på värme.

men kolla på ebay å tradera å blocket å finska anonnser så hittar du säkert nån=)

ja skulle då satsa lite mer på en svets då det lönar sig i slutändan. sj har ja en esab mig / mag + en bär bar mini fronius pinnsvets. och en punkt svets som ja kör med då ja lagar sparklådor.. samt en gas svets. blir å inventera en ac/dc senare har just nu inga behov an nån
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Kommer mest troligt att köpa en helt ny svets.
Yammanisse: Hittade tråden precis innan du skickade den, gav mig inte riktigt det information ja ville ha.

dieselknugen: de är inte hur man svetsar eller vad man svetsar jag är ute efter utan vilken svets?

Ehnebom: vilken känns bäst för pengarna frågar jag?


alltså vill ha lite information om vad ni tycker om tig svetsen som ni har.
vad den kostar osv osv.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Scand tig T-201 DC-tig vad är det för märke? nåt att lita på? nån japansk märke är det, men finns det reservdelar till en sån?