Jag undrar om någon har erfarenhet av att montera tändkil på f6 06.? ska man ta en 1.5 graders eller en 2.5 graders eller vad? maskinen nu går fett och kör alltid på 98.
ok. hann redan beställa en 2.5... men skotern har för övrigt gått väldigt fett och brölat. kolvarna var svart nu när jag bytte dom så kanske 2.5 graders ändå blir bra.?
håll koll på stiften i början iaf. Går säkert bra men risken för spikning ökar med högre tändning..
Har aldrig testat 2.5g själv så låter någon mer insatt uttala sig om det!
exakt därifrån beställde jag. 220 kr. stiftena har varit svarta vilket inte är normalt på en firecat med insprutning dragit typ 28 liter på 100 km ibland mera. Så hoppas det blir bättre.
28 liter på 10 mil, alltså 2,8l/mil? Det är ju inte så farligt måste jag säga. Sedan så minskar du inte bränsleflödet med tändkil, du ökar bara förtändningen vilket ger bättre förbränning. Håll koll så att den inte börja spika bara
jo jag vet det men verkar som det har tryckt in mera än det har hunnit förbränna när allt är svart och sotigt. joo ska hålla koll så den inte spikar eller går för snålt.
2.8l/mil låter mer som att den går billigt för en gammal f6a
Tändkilen påverkar mest tomgång/lågfart till en renare gång, och det antar jag beror på "felmappning" i ecun!?
Vill du att den ska dra mindre soppa på fullgas sätter du fuel reducer!
Oj kilarna har blivit billiga sen sist jag köpte en i Sverige (2007 tror jag) eller så var det kanske jag som blev lurad
Dom är ju inte speciellt mycket billigare i USA...
sorry jag kom ihåg fel det var 78 km jag hade kört och den hade då dragit 28 liter! oljepumpen ställde jag ner så mycket jag vågade men är kanske en aning mycket ännu.? men får se hur det blir bara jag får min kil någon gång...
Då vet du att det finns 2 sträck för justeringen av pumpen, när du håller fullt ska pumpen ge just mindre olja än att dom ligger i linje, brukar snålställa ca 2 mm har jag för mig..
Du hängde med nu?
inte riktigt? jag ställde på gängorna. skruvade ut hållaren (öglan) så tappen blev längre och öppnade inte lika mycket!? började ta lite mindre i alla fall. så blev jag informerad att göra?!?