På 98 okt som max har 5% etanol så kan du köra NON eht läge men på 95 okt som har uppimot 10% vet jag inte. Om du vill köra 95 okt i non eht så testa köra långa sträckor på sjö älv på samma gaspådrag ex farligast i 80-110kmt kör gärna 1km eller längre och slå av gasen och kolla om stiften ser bra ut. Samma sak på full mutter kör minst 600m och slå av och kolla. OBS på full mutter kollar man färgen längst ner på porslinet, typ sista 2mm ner til botten i stift, man får ha förstorningsglas och ficklampa om man ska va noga. I jämna farter runt halv gas kollar du från topp porslin och neråt till 3mm från botten porslin. Bygeln säger inget annat än om tändningen är ok men de behöver du inte kolla.
Är de inte eloljepump på den moptorn, då tar den bra med olja påstås det. Jag har ju en pro rmk 2015 med samma lullul som beasten men gamla cfi 800an med mekanisk pump, du har ho motorn och den har elpump om nu inte just Beasten är någon hybrid av något slag? Kolla polaris parts så ser du om de är elpump. Även med elpump så skule jag köra mer eller mindre olja i bränslet, ex om den drar 2,8% då duger 0,5% i tanken men drar den bara 2% skulle jag sopa i 1% i tanken.