Vilket material till "bussning" i A-arm?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har ju gjort lite modifikationer på min framvagn och det blir därför ett glapp i A-armen. Jag kommer att byta ut dom bussningar till oilite som sitter inne i a-armen. Men vad skall jag ha för material till att fylla ut tomrummet?
Nån form av plast, alu eller stål?

32401000.jpg

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Funderar på om jag kunde använda oljebrons alltså samma som bussningarna är som jag skall byta till?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
det enkaste vore ju om man hittade samma rör som A-armen e gjord av så kunde man svarva till i läplig längd. Blir att kolla vad jag hittar i skrotlådan :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Dum fråga kanske, men biten du kapade av på andra sida? borde gå att svetsa fast den på andra sidan. Möjligen att den är nån mm för kort då du kapat av lite material, bara en tanke som slog mig :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Dum fråga kanske, men biten du kapade av på andra sida? borde gå att svetsa fast den på andra sidan. Möjligen att den är nån mm för kort då du kapat av lite material, bara en tanke som slog mig :)
Jag vill inte svetsa fast den. Jag vill ha möjlighet att flytta bussningen ifall denna castervinkel inte funkar. Eller göra 2 smalare bussningar som jag sätter en på varje sida så blir det något mittemellan.

Mr Racing

Välkänd medlem
5 mar 2011
260
0
16
Tycker själv det inte finns något annat alternativ än lager brons !!!! .
Svarva till några sådana .
Finns ju plaster som är hårda oxå , kolla upp alternativen , Inte något i stål i alla fall !!

:ciao:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lutar mot att det blir oljebrons ( = oilite) alltså samma material som bussningarna.