Vilket släpvagn är bäst??

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Har varit och kollat och har fastnat för Fogelsta S1938 eller 4P Snow. men vilka erfarenheter finns det kring Fogelsta och 4P, är dom likvärdiga eller är någon bättre.
Priset skiljer med ca 3000kr som 4P är dyrare på.

MVH
Daniel
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Vet inte så mycket om fogelsta, men polare köpte nyss ett 4P och han idiotförklarde sig själv över att han inte köpt ett 4P för massor med år sen, han är kanonnöjd över sitt vagn, går mjukt och fint både tomt o lastat, känns knappt inte bakom bilen och skruvtippen är underbar då man lastar på och av skotern/skotrarna, inge tjafs med ramper som är i vägen och sticker upp som ett segel o ökar soppaförbrukningen med flera liter milen.
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Jag kör med en liten 4P vagn som är 1.6 X 3.3 meter och den går väldigt väldgit smidigt..... perfekt balans och det är nästan som att köra utan vagn när jag har den på.

Efter 1 år så har jag bara en sak som jag ångrar och det är att jag köpte en lite för smal vagn då den blir nästan osynlig bakom bilen.

Jag gissar att du har titta på en störe vagn men det jag ville säga var att 4P har en fin balans på vagnen.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
ska du bara ha n skoter på släp så kan jag rekomendera ett obromsat släp, går att ha två på om det är kris också.

har inte haft nå problem med att den skulle fälla sig eller nått. "kört minst 300mil med släpet !"