Vilket variatorkit ska man ha??

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Tja.

Söker ett variatorkit till min crossfire 700 - 06, vilket ska man ha? ska man beställa från usa eller från sverige? ska man ha justerbara eller fasta vikter? fick ett tips att köpa ett speedwerx v-kit med fasta vikter..men hur funkar det att köra ett "usa" kit här i sverige? blir inte tillslagsvarvet alldeles för högt? Pratade även med pf-racing men dom hade slutat med att tillverka och sälja kit. Men han bad mig köpa ett justerbart kit från bmp sen skulle han ställa in det åt mig..men det skulle hamna på 6k allt som allt. Är väl inte allt för sugen att lägga det på ett v-kit när skotern har kostat mig 18k redan med alla eftermarknadsgrejer!

Någon som har tips på ett bra och prisvärt v-kit? alla förslag uppskattas!

Last edited:

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Köp mds direkt från Usa, landar på drygt 2000:- Är justerbara vikter och primärfjäder. Sen så köper du ett "shift assist kit" från momentum som du monterar i sekundären, kostar typ en hundring.

Där har du mest bang for the bucks! =)

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
Okej, ska kolla upp mds kittet! Hur viktigt är det att byta helixen? shift assist har jag redan sen är den save portad av dysse också!

Lldaniel

Välkänd medlem
21 sept 2006
180
0
6
Norrbotten
Lånar tråden. Kan nI/du länka vart jag kan köpa speedwerx v-kit och shift assist kit från tex usa?.
Kör Ac M800 -12