Vill byta men vilken modell

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Hejsan allihopa jag har en 2002 Grand touring 700 kubik 2 cyl 121 hk 290 kg tror jag stämmer typ .supernöjd går som ett skott tycker jag i alla fall

Men nu vill jag ha en nyare maskin o fan va krångligt det är med alla modeller
Jag tycker iallafall ski doo renegade är supersnygg skulle vilja ha är det en bra maskin?
bra nu funderingarna
Ska man köpa en ny skoter för ca 100t pengar eller köpa någon som gått typ 200 mil skiljer ju ganska många dollar på blocket då det jag sett
Finns det svaga punkter på beg renegade man ev ska kolla
Och HO motorer problem med vevaxlar vad är Ho motor förresten o vilka modelle har vevaxelproblem o vilka årsmodeller ska man inte köpa

Modeller jag är sugen på
Renegade 900 600 1200 fyrtakt vore coolt det med ,skulle man våga köpa renegade 800 eller skär skiten ihop

Om ni jämför med det jag har vilken modell. Tror ni skulle passa mig om jag skulle byta upp mig
Tack på förhand:)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vad ska du använda skotern till?
Det är väl den första frågan att ställa sig.

Kör du oftast själv eller åker ni två på skotern?
Kör du enbart led eller åker du bredvid spåret ibland?

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Vad ska du använda skotern till?
Det är väl den första frågan att ställa sig.

Kör du oftast själv eller åker ni två på skotern?
Kör du enbart led eller åker du bredvid spåret ibland?
Hejsan jag åker nog själv ca 50 procent
Mestadels led men kul någon gång ibland när det finns snö o pulsa runt lite😃
Har varit dåligt sista bara med snö men vi kommer nog ta den mot malungstrakterna oftare med en ny maskin:)

Nicross

Välkänd medlem
18 feb 2013
120
0
16
Örnsköldsvik
Om du enbart kör ca 50 procent själv samt att du har haft en grand touring innan och varit nöjd med den maskinen så skulle jag nog satsa på en 1200 4T. Tyst o stabil på led när du har sällskap på skotern men tar sig fram fin fint även i ute i pudret, kanske inte den mest optimala att klättra runt med bland träden, men det känns som att det inte är det ändamålet som du är ute efter heller.
Och genom att det är en 4T så är det oftast ingen större fara att den har några mil på nacken, i regel brukar ju en 1200 4T ha körts betydligt lugnare än en 600, 800:a.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.878
112
63
Skellefteå
Om du enbart kör ca 50 procent själv samt att du har haft en grand touring innan och varit nöjd med den maskinen så skulle jag nog satsa på en 1200 4T. Tyst o stabil på led när du har sällskap på skotern men tar sig fram fin fint även i ute i pudret, kanske inte den mest optimala att klättra runt med bland träden, men det känns som att det inte är det ändamålet som du är ute efter heller.
Och genom att det är en 4T så är det oftast ingen större fara att den har några mil på nacken, i regel brukar ju en 1200 4T ha körts betydligt lugnare än en 600, 800:a.
X2!

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Jag skulle rekommendera en Ski-doo Renegade 1200 med dubbeldyna :blink1:
Ok Men hur Ska man tänka sen dä oh tyskt tangentbord Ska Byta sen om jag Lyckas
kan Ska man titta bara pä 1200 Eller även pä 900 an om man ska köpa
Ska man köpf En 1200 Eller 900 Nya Eller även titta pä begagnad fast dä vet man inte ett skit om den istället
Der verkar ju inte Skilja sä mycket Dollar Till En ny
Fan Lär Fixa Tangent bordet
Kommer tillbaka Hoppes med svenskt Tangent Bord