Vill ha lite info om F6 efi -06

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tja.

Har letat efter lite info om F6an här på forumet men hittade inget direkt svar om just 06an.
Har nämligen fått ett erbjudande av en kille att byta min Zr 900 -03 mot en F6 -06.

F6an har gått ca 230mil,är i orginal skick.

Jag undrar nu om det är ett bra byte för ja gillar att köra i puder å leka, så man söker ju ständigt efter nå puder att köra i och det är ju kul att dra nått race efter nån guppig å gropigt led.

Hur går den i puder ?
Hur är dämparna ?
Är det nått man ska kolla extra noga efter ?
Hur är dynan ? Har hört att den är högre och hårdare än vad den är på dom första modellerna.

Tack på förhand.

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Hej, -06ans firecat är en klar förbättring från de tidigare åren, chassiet är förstärkt där de annars alltid spruckit, som vid bandtunneln där det är ett "väck" och fotstegen är inte lika hala, dock fortfarande inte hundra. Dämperiet är klockrent men det var inget större fel på de innan heller. Dynan är hårdare men fortfarande värdelös om man jämför med rev och likanande maskiner med klar bättre framflyttade positioner. I puder går maskinerna bra men har lite smal matta så flyter inte på lika bra som övriga maskiner men kompenserar detta med sin 35mm matta enligt mig.
Hur mycket måste du lägga imellan?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Okej. Det låter ju bra. Ingen maskin är ju 100%..alla märken har ju sina för och nackdelar.
Den har en 38as matta.

Han vill ha runt 20.000kr mellan. Men hantags värmarna är trasiga.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo orginal tror jag är dyra men bengans säljer ju såna där handtagsvärmare som det sitter på å sen köper man bara gummi handtag. Tror han tog 95kr/st för värmarna å 95kr/st för handtagen..beroende på längd.

Fick svar idag och han sa 18.000kr.
Jag har frågat om han kan gå me på 16.000kr.

Min Zr 900 är ju ny renoverad i sommar med kolvar,ringar,insugsgummin,wier till avgasporten,packningar och motorkuddar.