Vill Inte Starta zr 600efi -98

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Har en zr 600efi som inte vill starta. Den verkar inte ens vilja gå igång.
Får fin gnista ifrån stiften, statorn är uppmätt och lindad, plockar jag ur stiften och drar ett par gånger och sätter tillbaka stiften sen så tänder den till en gång men sen är det dött igen.
Har provat med startgas, och bensin i cylindrarna men lika dött då också. Är sugen på att ut och åka så är det nån som har någe tips får ni gärna skriva det här...
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
startar den när den är kall? prova dra jätte många ggr med full gas i . min gick igång då tillslut . sedan tog jag upp stiften och luftade cyllarna i ca 20-30 min och då tände den igång igen . zr 600 efi = en s**ans skoter !
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Varit ute och ryckt med fullgas nu. Då verkar den vilja igång iallafall men orkar inte ända fram... Fått den att gå igång ett par varv men inget mer. Sprutade lite eld ur luftburken en gång, det va ju lite kul iallafall. Så blir väl till att fortsätta rycka några timmar till så får man hoppas att den vill igång. Men mer tips är välkomna!!
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Fått igång den nu efter att dragit ett par timmara med fullgas... Men hade ingen som helst tomgång. Gick inte igång nå mer efter det men får väl lufta cylindrarna en 20-30 minuter då, så får man hoppas på det bästa sen..
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
hadde problem med en polares exiter i fjol som surat ner sig..vi fix vända den upp och ner:p ran ut en bra skvätt då:p
 

Wolfgang

Medlem
23 okt 2004
22
0
1
Sundsvall
Låter som den är duktigt sur?
Prova att dra ur kablarna till spridarna och ryck sedan tills den förhoppningsvis startar. Låt den sedan gå på den eventuella bensin som finns i vevhuset tills den stannar. Sätt i kablarna igen och prova. Hade samma problem på min ZR 580 EFI för nåt år sedan.
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Va ut och startade den nu på morgonen, då gick den tills den blev varm sen poffade den till och dog...
 

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
Är du säker på att statorn är hel då? verkar vara ett stort problem på denna modell . har samma problem som dig nu och jag ska ta upp statorn i helgen och mäta den . annars vette fan vad de kan vara :S
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Lindade om statorn förra veckan, men ska ta och försöka starta skotern igen och kolla om värden stämmer när den är varm också...
 

Hoochie

Medlem
9 jan 2008
8
0
1
Fagersta
Fått nån ordning på det? Tänkte bara säga att min var precis likadan så jag lämnade in min på reparation och det visade sig att den skurit på ena cylindern så den orkade liksom inte. Säger inte att det är det, och hoppas för din skull att det inte är det, för det blev ordentligt dyrt! Lycka till! :)
 

Grodfan

Välkänd medlem
15 dec 2007
126
0
6
Bjurs
Fått ordning på den skapligt nu... Satte tillbaka de gamla insugsgummina och efter det startade den på första rycket och tomgången va tillbaka. Men den verkar tjuva lite luft nånstans så blir till att fixa fram nya insugsgummin. De jag hade köpt och satt dit va för stora och för mjukt gummi så det blev inge bra, men man får väl va man betalar för...