Viper M låg?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
just köpt min viper Mountain -04. det som jag börjat undra över är att den värkar jävligt låg bak för att stänk lappen är cirka 5-7 cm ifrån backen när ingen sitter på skotern nån fler som märkt det och gjort nå åt det tack för svar.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
lyft lite lätt i bågen och se om den blir högre. Blir den mycket högre är det kanske dags för en dämpar renovering annars om mattan vill lyfta på en gång så har du en låg skoter helt enkelt?! :)

srxOlsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
187
1
16
52
Rimbo sweden
Var o mätte på min viper mountain -04
Om jag sätter mig på o sen kliver av utan att lyfta i skotern så har jag 23 cm till stänklappen

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej ja märkte att det gick att höjja bak i boggien typ 2-3 cm så har gjort det nu, ta och kolla srxolsson om du kan det eller om det redan är gjort. sen så har jag kapat stänkan lite ochså :D och nej när jag lyfter i bågen följer boggien med.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej aa så kan det vara men har en lång boggie inte förlängd men delen längst bak tunneln alltå är en egen del är dom så nån som riktigt vet alltså från dynan och bakåt

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
jag fattar det som att han har en kort viper, med egen förlängning av bandtunnel, och boggi från en viper mountain?

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej dåligt skrivet det där men alltså jag menar har ni ett helt chassie ända bak eller är det en annan del bakom dynan chassiet alltså? men är less nu kvaddade skotern i helgen så det är åt helvete nu en då, men den har allt en mountain har så jag tycker det borde vara en ? men den gick inte så bra heller när det kom mycke snö mot ut blåset då började den bluddra och hålla på så då fick man burka åt vänster för att den skulle börja gå nån fler som upp fattat problemet?.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
okej dåligt skrivet det där men alltså jag menar har ni ett helt chassie ända bak eller är det en annan del bakom dynan chassiet alltså? men är less nu kvaddade skotern i helgen så det är åt helvete nu en då, men den har allt en mountain har så jag tycker det borde vara en ? men den gick inte så bra heller när det kom mycke snö mot ut blåset då började den bluddra och hålla på så då fick man burka åt vänster för att den skulle börja gå nån fler som upp fattat problemet?.
1. Alla mountains är kort chassie med förlängning.

2. Synd, vad hände med skotern?

3. Problem med att pressa ut avgasarna vid lössnö är vanligt syndrom, men lätt o fixa! ;)
Bara bocka till en plåtbit o nita fast!

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
okej men då har jag nog en mountain. ja nedre staget i framvagnen gick av och chassiet vid vid forsteget längst fram fick en liten liten bula. okej jo tänkt göra nått sånt.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
kan göra det ska väl ta in den här åt veckan och börja ficksa den då kan jag lägga in en bild om jag kommer ihåg. jo da loof din ser bra men min är inte så där.

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
skotern lagad, borde komma nå bilder är bara väldigt lat. ett problem har upp stått den går bara på 2 cylindrar. den går ine på vänstra cylindern har bytt mellan 100 stift och testa ta från dom 2 andra cylindrarna den går på men den funkar ändå inte och stiftet blir dyng surt som sitter på den cylindern så bensin får den. vad kan ha hänt är det tändspolen som har pajjat eller? och är det i såna fall ett vanligt fel?