Viper Mod

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Se där är pärlan hauck, snygg som fan :).
Kör på heelklicker funkar bra till yamaha(2takt ialf). Lätta vikta om också.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Tack för uppskattningen. Den går riktigt gött nu men övervarvar, ligger på 9500 i filmerna. Men orkar inte lägga ner tid på det nu. Måste göra om det ändå sen när 780 cylindrarna är på plats.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Satan vad den matar på! Nu måste jag skynda mig och modda SRX'n, man blir ju helt galen när man ser hur bra din går.

En fråga: Jag är ju också väldigt sugen på att trimma min SRX och jag är inte så insatt i Yamaha så jag undrar om jag kan till exempel köra med samma pipor som du har på Vipern i SRX'n. För de har väl i stora drag samma motor förutom att Viper har singel rör original.

Jag orkade inte starta en ny tråd bara för min fråga så jag hoppas att det inte gör något att jag skrev det i din tråd istället? ;)

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Är i princip samma motor ja, Vipermotorn är typ en portad srx motor. Dock har srx en annan tändning där cdi stryper tändningen över 8500. Så där är det en race cdi som gäller om man ska över 8600-8700 vilket det blir med race pipor.Tror det kan fungera med en viper cdi också men inte helt säker. Sen har du en annan vinkel på utblåset från cylindern på srx men det är bara att svetsa om flänsarna på rören.

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Nu ligger 780 kittet på posten :) Ska upp nästa helg men vet inte om jag hinner få dit det. Motorn som sitter i nu ska få nya kolvringar och toppackning innan den ska bosätta sig i srx:en som jag gör i ordning till frugan

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Dags för en lite update nu. Motordelarna hämtades ut på posten idag efter en skotertur på tio mil :) Även huven är lackad men fortfarande inte klar i övrigt. Har svårt att hinna med allt när jag bara är hemma 2 helger i månaden

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Blev lite gjort idag iaf, Dock ej helt klart. Saknas "lyse" och lite galler. Sen har avgasbandaget släppt på ena pipan som ni kanske ser. Ska åtgärdas när motorn får en översyn om ett par helger