Viper/rx1/mxz rev/f7

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Helt klart F7an. Grym fjädring och blivit utsedd till årets led skoter flera gånger. Går riktigt bra utanför leden för att vara en kort maskin.
Den hänger med och spöar skiten ur många av dagens maskiner.

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Helt klart F7an. Grym fjädring och blivit utsedd till årets led skoter flera gånger. Går riktigt bra utanför leden för att vara en kort maskin.
Den hänger med och spöar skiten ur många av dagens maskiner.

Okej =) har ingen erfarenhet av arctic alltid åkt yamaha. Hur är deras maskiner ? Hållbara? hur ofta bör man göra kolvbyten. Någon speciell årsmodell man bör sikta in sig på. Kan väl lägga cirka 40k. tänkte handla en i vår/sommar.

tack för snabbt svar.

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Jag skulle nog ha valt en Rx1 om jag hade varit i ditt läge.-snygg, går hårt, fyrtaktare (ljud), pålitlig. Men en ski-doo är ju inte helt fel heller:) Tycker dem har mycket stabila chassin!

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
RS Vector '05-'06!

Är personligen inte förtjust i F-modellerna alls. Eller de äldre revarna.
Rev från '06-'07 (x-rs bla) skulle jag kunna tänka mig.

Detta är personligt.

Rx-1n är oxå mycket fin, dock måste du ha en Warrior minst då (345 o 44mm matta)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Beror på vilken typ av led du vill vara värst på :) RX1an går sjukt djävla bra så länge inte lederna är helt sönderkörda. Årsmodell spelar ju också in. F7'an är fin fin om du hittar ett exemplar som inte är sönder körd.

Annars är min favorit vipern helst med engans eller öhlins runt om :) Går rätt tyst orginal och håller bra.

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Våra leder här nere är ju inte precis släta =) så fjädrningen spelar mycket roll..Vad ja förstår så är chassiena i F-modellerna väldigt sprick glada. Hade tänkt och sikta på en -05 isåfall då fick dom väll vissa förstärkningar?

Viper är de väl inge större fel på precis. Älskar yamaha och trippel men F7an verkar vara mer skoter för pengarna ? F7an verkar ju gå bättre utanför leden oxå.

Men än Rx1a har ju fin fint ljud och är snygg men hur är fjädringen på typ en 04a är 04orna nått att ha?
Har bara testat en apex 07 turbo.och en 06a på isen. Men en vanlig 307a sjunker alltså som en sten i snön ?

Last edited: