Hej,
Jag kör en M8000-14 idag och är sugen på en 4t turbo. Har provkört en viper mtx 153" mcx 190 med supertipvikter och kanske något annat gjort, vet ej säkert.
Nu till frågorna:
Tillslagsvarv ca4000rpm mcx190, finns det några kit som ger mjukare ingrepp och mindre av/på känsla vid långsam körning? Motorn är ju stark som en häst, borde räcka med drygt 3000rpm utan att den känns trött.
Gassvaret är väldigt bra med 190hk, hur kommer jag uppleva en 270?
Försäkringen med 190 var tydligen inget problem om olyckan är framme, hur är det med 270? Funkar det samma?
Maskinen jag provade hade inget abris-kit, har hört att det inte passar med turbo för att den går för högt med skidorna vid klättring? Erfarenheter?
Är det vanligt att motorn tar skada om man skjuter en rem på full gas?
Har läst på forumet utan att hitta bra svar, exempelvis turbotråden.
Jag kör en M8000-14 idag och är sugen på en 4t turbo. Har provkört en viper mtx 153" mcx 190 med supertipvikter och kanske något annat gjort, vet ej säkert.
Nu till frågorna:
Tillslagsvarv ca4000rpm mcx190, finns det några kit som ger mjukare ingrepp och mindre av/på känsla vid långsam körning? Motorn är ju stark som en häst, borde räcka med drygt 3000rpm utan att den känns trött.
Gassvaret är väldigt bra med 190hk, hur kommer jag uppleva en 270?
Försäkringen med 190 var tydligen inget problem om olyckan är framme, hur är det med 270? Funkar det samma?
Maskinen jag provade hade inget abris-kit, har hört att det inte passar med turbo för att den går för högt med skidorna vid klättring? Erfarenheter?
Är det vanligt att motorn tar skada om man skjuter en rem på full gas?
Har läst på forumet utan att hitta bra svar, exempelvis turbotråden.