Viper vs Nytro RTX i lössnö

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Har kört Viper med 38 mm matta tidigare och nu lockar Nytro.
Även om trenden går mot längre mattor tycker jag att Viperns egenskaper i lössnö fungerar för mig då jag mestadels bränner led.

Kan jag räkna med att en kort Nytro presterar lika bra lössnö som Vipern gjorde?

Eller är skillnaderna efter leden marginella mellan Nytro RTX och XTX varför man defintivt bör satsa på XTX med tanke på de gånger som man faktiskt kör lössnö...

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Bara så att du vet att köra en nytro-08 kort med dom breda fotstegen i lössnö är som att köra med två stycken dörrar fastsatta på platten bredvid mattan....Gräver ner sig direkt och hänger på dörrarna....Sämst av dom sämsta i lössnö....Men jävligt bra på led....Skillnaden till XTX på led är liten men i snön grym skillnad....Köp en XTX

Widde

Aktiv medlem
5 dec 2009
64
0
6
Gävle
Ja speciellt 08ans RTX är ju inte så bra. Sen upplevde jag på min gamla RTX att den gärna skotta undan snön och grävde ner sig om det var lätt snö isf att gå framåt, den hade då en 44-matta. Tror faktiskt att just den skotern skulle gjort sig bättre med mindre kammar.

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
Ja speciellt 08ans RTX är ju inte så bra. Sen upplevde jag på min gamla RTX att den gärna skotta undan snön och grävde ner sig om det var lätt snö isf att gå framåt, den hade då en 44-matta. Tror faktiskt att just den skotern skulle gjort sig bättre med mindre kammar.
sen beror ju de på om man vågar gasa oxå pontus :)