Virarna för korta?

mckian

Ny medlem
3 nov 2006
2
0
1
umeå
Hejsan!
Har tänkt sätta på styrhöjare och crosstyre till min lynx enduro 600 -01 men jag har ett problem att virarna inte räcker.
Vad skall jag göra för att förlänga sladdarna och vars kan isåfall köpa delarna som behövs? finns det något sätt att göra utan att ens behlva köpa nått. är mycket tacksam för hjälp nu när skotersäsongen börjar närma sig och jag vill skotern klar innan jag kan börja fara ut.
tacksam för svar.

J

JagLuktarGott

Är du säker på att du måste förlänga då? testa om du inte bara kan dra om dom lite så dom räcker, det behövde bara jag göra :)

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
www.peperformance.se har gasvajerförlängare,bromsslang osv(Billigaste stället)....om det är det du menar?

EDIT:Kolla så att vajrar o kablar inte sitter fast med "katt strypare"(eller nått annat) efter vägen till styret...Det kan göra så att styret inte går att lyfta högre men klipp bort dom(om det finns nåra) så kan du få lite extra höjd:)

R

Robin

gasvire förlänger finns på duells återförsäljare för ca 250kr, bromsslang så rekommenderar jag dig att ta med slangen med nipplarna till närmaste ställe som håller på med hydral slangar osv och be dom fixa en längre åt dig, det är det bästa och billigaste sätten att göra... Elen kan du ta och köpa dig han och hon kontakter, och skarva varje kabel för sig om du vill de, annars är det bara att löda ihop dom skarvade kablarna och sedan på med krympslang på kabeln.