Vmax 700 går endast på 2 sylindrer

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Gjelder en sx 700 97 modell.
Startet skuteren i dag og da går den kun på 2 sylindre.
Mye blårøyk og går stygt. Har gnist på alle og bensin. Prøvde å bytte om på plugger, pluggledninger men ingen forskjell. Tror det er noe med stempelringer/sylinder++.
Har ikke den fine trippellyden heller.
Kan jeg ta av toppen? Må jeg tappe ut kjølevæska først? Hvordan gjør jeg det?

Noen tips her for å sjekke dette. Har ikke tilgang på kompresjonstester for øyeblikket.

Mvh

Ole Bach

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
Sv: Vmax 700 går kun på 2 sylindrer

Har du provat med nya tändstift? För det kan vara gnista på dom, men när det blir kompression så släcks stiften.

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge

Hei.

Har ikke prøvd nye plugger. Bare å ta av de andre som funker. Pluggen virker på de andre sylindrene.
Har prøvd å bytte om på pluggene/plugghettene. Ingen forskjell. Merker at hvis jeg tar av pluggledningene mens den går, blir det liten forskjell om jeg tar av plugghetten på den aktuelle sylinderen. Hvis jeg tar av de andre plugghettene blir det stor forskjell. Går litt på den sylinderen alene, hvis man gir endel gass.
Har prøvd å holde tommelen for hvert plugghull, mens noen andre dro i snora. Klarte så vidt holde tommelen der.
Merket ingen forskjell på de tre sylindrene.

Mvh

Ole Bach

jonatangrund

Medlem
19 mar 2010
26
0
1
kaxås

jag skulle tro att den skurit en kompis sxr 700 var exakt lika dan de e bara att tappa ut kylarvätskan och ta av toppen

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge

Hei.

Skal prøve med nye plugger først og se. Hvor er tappeskruene for kjølevæska?
Er veldig sort og våt den pluggen som den ikke går ordentlig på. Forgassernålen på den sylinderen er på hakk 4 og de andre på hakk 3. Sto en metallskive der.
Blir nok et sommerprosjekt dette.
Scooteren er lettstartet både kald og varm.

Mvh

Ole Bach

Last edited:

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge

Hei.

Er det ingen dreneringsskruer for kjølevæsken?
Skal åpne opp å se når jeg får bedre tid.

Mvh

Ole Bach

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge

Hei.

Er det bare å blåse i slangen inn på toppen?
Hvilke stempler anbefales? Er sno-pro og anbefale? Kan jeg bruke pakninger på nytt? Eller må de byttes? Tenker på sylinderfotspakning.

Mvh

Ole Bach