Warrior eller rx1/apex mountain som familieskoter?

lemop

Medlem
12 mar 2007
18
0
1
Hei, ser etter skoter, har lyst på Warrior eller rx1/apex mountain.
Er det noen som bruker rx1/apex mountain som "familieskoter" eller er det bare å glemme.
Må kunne trekke slede, er 3-5 stk. som skal ut på tur...
Vil ikke ha touring

Seat Jack fikser biffen med sete for 2.
Det er viktigere å kunne leke utenfor leden, en å kjøre fort.
Men den må jo også fungere i leden.

På forhånd takk.

Steinar

Kirunakillen

Aktiv medlem
9 apr 2008
52
0
1
Kiruna
Eg sku kjøpe Apex Mtx, den er bedre utenfor leden. Selv har eg en Phazer Mtx `08.
...men de e ju myyyye mer motor i Apexen :)

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
yel low ska väl ha använda släde till sin apex mtx.
fö en apex mtx eller en nytro mtx om ma skylle byta upp sig inom yamaha

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Jag är mkt nöjd över"ALLROUND" användbarheten i APEX MTX. Dragkroken är däremot lite speciellt då det IKKE finnes en som är BRA byggd, GLÖM MNR:s krok, den ser ju ut som ett missfoster. jag har byggt en egen, som skall provas i vinter med bl.a timmerdoning och ledsladd. finns bilder på min hemsida, www.warrior.se , den skall få en plåt eller stag ännu mellan krok och chassie, tänkte skriva de innan nån kommenterar det ;)
har även drevat ner min 2kugg på övre drevet nu i höst, blir spännande att se hur de blir.

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
BTW, RS Venture är en mkt fin maskin det med. speciellt TF, den går även i snön, mkt bättre än sina konkurenter.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Dom verkar ju ha filat lite på Venture GT och TF till 09... :)
Kan även tänka mig att Nytro XTX skulle vara en bra skoter för dina behov.

lemop

Medlem
12 mar 2007
18
0
1
Heisann, takk for alle svar.
Så får meg å kjøpe en 2006-2008, kommer litt ann på pris, ellers ville nok XTX vært en god kanidat.
Hvordan er en mountain på løypen da, "rister" det mye pga. beltet, er den ustabil pga. den er smalere over skiene ol?

Mvh.
Steinar

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
Jag tycker den går stadigt även i fart. inte nämnvärt ostabil, men iofs så jämfört med en KORT LAKERACER så lär den vara ostabil. :)

168km/h har jag sett på min HASTIGHETSMÄTARE, stenhårt skarföre. ofta orkar den iaf över 160... men de finns ingen mening med att köra så fort med en Mountain maskin.

lemop

Medlem
12 mar 2007
18
0
1
Høres bra ut :)
Er det mye vibrasjoner/risting når man kjører på hardpakket led, tenker da på kamhøyden, ved "normal" kjøring?

Steinar

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
nej inte farligt, iaf enligt mig. men de är ingen OPTIMAL skoter att köra led med mestadels, då ska du ha en Warrior. lättare med dragkrok oxå.

lemop

Medlem
12 mar 2007
18
0
1
Takk for alle svarene. :)
Får se hva man kommer over, blir enten Warrior eller Mountain da.
Høres ut som om Mountain kan fungere bra til mitt bruk.
Får komme tilbake med hva valget ble senere. :)

Steinar

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Warrior GT har jag kört och den har funkat perfekt som "familjeskoter".

Variatorn är ju nedväxlad och drar hur fint som helst i låga farter. Dragit spårmaskinen med den och den har ju elfläkt också. När det ska skjutsas är det bara att styva upp fjädringen med tumreglaget. Tänk dock på att om släde ska dras efter den måste avgasrören dras vidare.

Sen är det ett häftigt och högt ljud på den, uppskattas inte av alla i familjen......

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Nog tror jag detta kallas för familjeskoter

[/URL][/IMG]

Tänkte köpa en från PDSAB http://www.pdsab.se/index.php?manufacturers_id=17
Det verkade vara svårt att få tag i en dubbeldyna för warrior, så jag köpte en begagnad till en polaris :) fick modifiera lite samt bygga eget fäste men resultatet blev rätt bra, fästet syns nästan inte då dynan är borta.

lemop

Medlem
12 mar 2007
18
0
1
Var inne på samme tanken, men endte opp med en 2009 Rs Venture TF.
Får se om de blir ferdig med den til fredag :)
Skal dra en 4-sits Nila.