Warrior GT -07

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej igen

Det var svårt att få svar på min förra tråd om Venture TF:en. Men jag har bytt spår lite grann nu och kikar på en Warrior igen. Jag hade en vanlig Warrior tidigare som jag köpte ny -07 som var helt orginal och med denna var jag jättenöjd men den jag tittat på nu har en 44mm matta så jag undrar vad jag skulle kunna fövänta mig i skillnad mot den jag hade. Att den är bättre i lössnö det förstår jag men HUR mycket bättre? Kom igen nu Yamaha fantaster:rock:
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Dom begär 91000kr för den. Jaa du varför sålde jag...trodde väl att gräset skulle vara grönare på andra sidan. Faktum är ju att med den körning jag har ska jag egentligen ha en bredbandare men det är ju så f-rbannat tråkigt så just nu bråttas jag med hjärta/hjärna grejen.:hmmmm:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
44matta mot 32 är bra stor skillnad. Kör med 38 själv och det funkar fin fint. Iofs var min kort innan och gick inte ens att backa med på infarten :p

Tror GTn är riktigt fin, Öhlins i boggie och fina dämpare fram... mums.
Men någon lössnö maskin blir den aldrig...
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Näe jag är brutalt medveten om att det inte är någon snömaskin men den är ju så jäkla rolig att köra i övrigt. Har ju som sagt tittat på en ny Venture T/F men är rädd att bli besviken på den. Känns lite som Yamaha inte riktigt har någon kandidat i det segmentet jag letar efter då jag inte skulle kunna tänka mig att äga en RS VIking då den känns som en stridsvagn. Kollar oxå på en Lynx Commander som i och för sig ser riktigt fin ut men Yamahas kvalité är svår att nå upp till.:afraid:
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Du har inte funderat något på en Nytro xtx med 44as matta? Den skall väl gå hyffsat i snön och inte är det väl mindre plats på en sådan jämfört med en warrior.
 

snoppy

Aktiv medlem
17 feb 2007
68
0
6
Umeå
Hej vad den går gammskotern din!
Det var jag som köpte den av dig i Piteå.
Nu sitter det 44mm matta o ett par no-sliphjul
på den.
Har hunnit att köra 1 säsong med den mattan,
och skillnaden är stor kan jag säga. Äntligen kan
man vika av leden och botanisera lite i det djupa!

Med ripsaw mattan gick det inte att få någon fart
i snön överhuvudtaget. Så fort man skulle ta lite fart
för att klara nästa kulle, så satt man där.
Nu är det lite mer att sikta o skjut!

Största problemet för mig är att ju bättre man tar sig fram,
desto längre och oftast djävligare till kommer man innan
man gräver ner sig (självförvållat).
Innan bytet av matta så var det en renodlad ledmaskin,
och nu är det mer en hybrid el. crossover eller vad
tusan man ska kalla det.

Kolla in skönheten i min profilbild!
Jisses vad jag längtar!

/ Snoppy
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Hej roligt att höra. Jodå man saknar Warriorn men jag är just nu helt galet kluven vad jag ska ha och det ska jag säga att det är inte lite det pendlar, just nu funderar jag på:

Commander 2010
Venture T/F 2009
Apex Mountain 2008
Warrior GT 2007

en Bearcat Z1 XT, summit och säkert nån annan modell har funnits i tankarna också:hmmmm:.

Kan inte hjälpa att jag är lite sugen på Commandern men men en Yamaha skulle sitta fint den oxå:stupid: