warriorn strejkar

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Var och försökte starta min warrior idag. Vred om nyckeln men fick inget liv i displayen. Startmotorn drog runt som den skall, men den startade inte!!!!:eviltongue:

Vad kan vara fel?? Jag provstartade den för ca. 1 månad sen och då gick den bra.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Nu har jag ingen erfarenhet alls om yamma 4taktare, men testa ladda batteriet?

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
har inte kollat säkringarna, men batteriet borde vara okej iom att den drar runt.
skall ta och kolla i cdi-boxen också och "kabelhärvan" vid styret.

Kommer säkert med fler frågor om det inte funkar:hello:!

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
tjenare. Har kollat kabelhärvan vid styre och strömmen kom fram till stoppknappen och bort därifrån så knappen borde funka. Kollade också säkringarna(de jag hittade)och de var hela.

Hur många säkringar finns det? hittade 4 st. till höger ovanför bromsskivan och 2 st vid batteriet. Finns det på ngt annat ställe också?

Batteriet är i så gott som perfekt skick!

Har inte desto mera kollat CDI-boxen, men kontakterna sitter fast åtminstone.

Alla förslag på fel mottages!!!

Rogerh

Välkänd medlem
25 dec 2007
128
0
6
Hadde samme problem på min RS Viking i fjol. Startet den opp på sommaren och alt var fint. Sen når vinteren kom var alt dødt. Det var stiften som var problemet..
Tåler inte å bli startat då och då utan at bli riktig varm.

Rogerh

Välkänd medlem
25 dec 2007
128
0
6
Når det gjelder displayet så blir det inte liv i det før motoren har startat.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Var idag och skruvade loss stiftena och kollade så de hade gnista. Alla stiftena fungerade som de skulle. Skruvade tillbaka dem och vred om nyckeln. SKOTERJÄVELN STARTADE!!!!!

Vad som var fel har jag ingen aning om ännu heller, men den fungerade och det räcker för mig.

Annars så stämde det att displayen tändes upp först när motorn är igång. Jag mindes fel.

Tack för alla svar. För en som inte är så slängd på att skruva, var det bara nyttigt att ha huvudet i motorrummet lite:cheesy:

Då är det bara snön som fattas:lol:

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
vet inte hur långt de gått för jag köpte skotern sent förra våren. Hann inte köra många meter innan snön var väck.
Skotern är medkörd ca. 4500 km

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Man får ju känslan att du inte försökte starta den tillräckligt länge första svängen. Om dom har stått länge tar det en bra stund innan soppan "når" fram.