är det ingen som har en idé varför skotern inte får laddström men lysen funkar har 11.8 volt konstant dock via batteriet,mäter jag på inkommande laddkabel,+ kabel så är det 0,36 volt :hmmmm2:........wildcat 700 efi -94 tacksam för hjälp:rock:
Mäter du 11.8V över batteriet när skotern är igång samt runt 3000rpm?
Voltregulatorn/likriktaren som gjort sitt kanske? Törs inte säga om de sitter ihop på din maskin men det lär du ju se.. Något relä/säkring som ha brunne?
ja,jag har samma spänning både på tomgång som vid höjning av varvet,ingen skillnad när hellyse + h-värmare ä på lr av.ok,har fått reda på att det sitter två regulatorer en till lysen å h-värmare, å en till laddningen men vilken ä vilken??????en ä stor med kylflänsar å en liten fyrkantig tydligen???zenerdioden vad menas med det????kan det vara typ en fuselink?? har tyvärr skotern 45 mil iväg så det är inte så lätt att bara ge påa´n......
Är ju inte så svårt att följa upp kablarna alt. summra och se vars dom tar vägen.
Det du syftade på om zenerdioden nämns som voltregulator, sen vad den innehåller är mer eller mindre ointressant, då det inte går att byta ut innanmätet i dom.
ok,hur menar du med summra??ohm mäta?? tog ur hängsäkringen "modell bil" och mätte spänningen från "laddhållet" och där hade jag bara 0,36 volt.betyder ju att någonstan från statorn/magneten så tappar den laddström.tack för hjälpen så här långt. :beer:
Nu är jag nog problemet på spåren.Fick hem skotern från stugan å slängde mig iväg till verkstan å kikade ,lyste in på den stora voltregulatorn å såg att den var totalt uppbrunnen,bara en sothög kvar.,.kollade upp artnr på den å kom fram till att den ska sitta på ski-doo:hmmmm:......alltså nån tidigare ägare/bonnmäck som satt dit den för orginal är svindyr,dock så blir det ju rätt.återkommer när ny är monterad och laddning är testad :rock:
nu verkar allt vara ok med 700:an,det vore väl f-n annars,fick tag på en beggad från Luleå skoter dem. 600 spänn=suveränt nu skall den upp til stugan i Hundfjället under vecka 13-14 å testas av,hehe.Återkommer med status rapport
nu är wildcaten riktigt j-a urvarvad och testad....det verkar vara ok med laddning och diverse andra problem lösta,så nästa år så ska väl allt vara perfekt!!!!!!!!!!!hehe trevlig sommar skoter vänner :ciao: