wildcat 92 problem med efi'n snälla hjälp!

värderingsmannen

Välkänd medlem
28 jan 2008
104
0
6
piteå
jag har en wildcat 92a som jag blir galen på jag ladda batteriet å då jag koppla dit kablarna så blixtra de runt polerna antar att de kan vara så att de är fel kopplat men då jag gjorde om försöket så slog pumpen igång å pumpa baklänges så de bubbla i tanken är de nån vänlig själ som kan hjälpa mej.Jag vet inte va jag ska göra jag hade behövt ett elschema med kablarnas färg är de nått fel me batteriet kanske ??

som sagt är tacksam för all hjälp
 

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
Ok, när jag läste det du skrev så fattade jag det som om du försökte ladda batteriet i skotern, sorry.
Men ta en digital multimeter och mät på batteriet, om du sätter rött till plus och svart till minus så ska multimeten visa typ 12,5v.
Men om det är nåt fel i batteriet (det kan hända att dom polvänder, så + och - byter"plats") så visar multimeten oftast ett - före volt ex. -12,5v.
 

värderingsmannen

Välkänd medlem
28 jan 2008
104
0
6
piteå
Ok, när jag läste det du skrev så fattade jag det som om du försökte ladda batteriet i skotern, sorry.
Men ta en digital multimeter och mät på batteriet, om du sätter rött till plus och svart till minus så ska multimeten visa typ 12,5v.
Men om det är nåt fel i batteriet (det kan hända att dom polvänder, så + och - byter"plats") så visar multimeten oftast ett - före volt ex. -12,5v.

är de nån som har en aning jag har fått tag på ett elschema till en wildcat men de är inte till efi.Finns de nån annan arctic som har liknande elschema?