[Uppdaterat: Senast editerat den 09-Apr-03 kl 10:49 AM (CET)]Efter div. reparationer så kommer jag snart att kunna skruva ihop motorn och behöver därför momenten som cylindrarna och toppen ska dras med på en 92:as wildcat.
Är det någon som har en mer utförlig lista över olika moment m.m. är det så klart ännu bättre men det är dom man behöver när man monterar tillbaka cylindrarna jag är i akut behov av.
När jag ändå skriver så har jag en fråga till också.
När jag skruvat bort cylindrarna såg jag att dom både har reedventiler och kolvstyrt insug, närmast förgasarna (eller vad det heter på en EFI) sitter det reedventiler och "bortanför" dom är det två feta öppningar ned i vevhuset som stängs och öppnas av kolven.
Är det vanligt på skotrar med både och, jag trodde att man hade antingen eller?
Och vad är vitsen med att ha båda delarna?
Är det någon som har en mer utförlig lista över olika moment m.m. är det så klart ännu bättre men det är dom man behöver när man monterar tillbaka cylindrarna jag är i akut behov av.
När jag ändå skriver så har jag en fråga till också.
När jag skruvat bort cylindrarna såg jag att dom både har reedventiler och kolvstyrt insug, närmast förgasarna (eller vad det heter på en EFI) sitter det reedventiler och "bortanför" dom är det två feta öppningar ned i vevhuset som stängs och öppnas av kolven.
Är det vanligt på skotrar med både och, jag trodde att man hade antingen eller?
Och vad är vitsen med att ha båda delarna?