Wildcat med förgasare går surt!

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Någon som kan hjälpa mig? Problem med min wildcat -92 förgasare! Var ute o åkte en hel dag o skotern gick kanon sedan fick den vila i ca en vecka och när jag skulle ut igen så gick den surt precis som att choken låg i lite! Har tittat lite snabbt på förgasarna o choken osv bytt stifft. men hittade ej något fel prövade att slå i ytterst lite K-sprit och den vart o gå lite bättre så jag prov körde den en sväng i ganska mycket nysnö då den surade ner sig igen! den går surt på tomgång och på högavarv! jag tänkte prova att göra rent bränsle filter Tömma förgasarna o tanken på soppa och sedan slå i några liter ny soppa med lite Tripak i Kan det vara något tro??
Tacksam för svar!
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Har nu provat att göra rent allt i bränsleväg förgasare mm. utan framgång jag provade att gå ner till 390 huvudmunstycke utan någon märkbar skillnad! den vill fortfarande gå dåligt på fullgas den sticker som den ska upp till ca 100kmh om man gasar halvgas, men trycker jag fullgas så händer det inte så mycket mera däremot så om jag smyger upp gasen till strax under fullgas så sticker den som den ska upp till ca 140kmh. tomgången går den bra på i ca 30sek sedan är det precis som den surar ihop o går ner till 1000 i varv för o sedan dö! Jag funderar på om det kan vara tjuvluft i packboxen på tändningssidan jag har provat med startgas på förgasargummina o packboxen på variatorsidan!någon som har några andra förslag på vad felet kan vara?? Snälla någon måste väl ha haft något liknande fel!!





Tomaser skrev:
Någon som kan hjälpa mig? Problem med min wildcat -92 förgasare! Var ute o åkte en hel dag o skotern gick kanon sedan fick den vila i ca en vecka och när jag skulle ut igen så gick den surt precis som att choken låg i lite! Har tittat lite snabbt på förgasarna o choken osv bytt stifft. men hittade ej något fel prövade att slå i ytterst lite K-sprit och den vart o gå lite bättre så jag prov körde den en sväng i ganska mycket nysnö då den surade ner sig igen! den går surt på tomgång och på högavarv! jag tänkte prova att göra rent bränsle filter Tömma förgasarna o tanken på soppa och sedan slå i några liter ny soppa med lite Tripak i Kan det vara något tro??
Tacksam för svar!
 

raggarn23

Medlem
14 mar 2006
32
0
1
har du kollat bränsle pumpen det kan gå hål i membranen så att den suger till vevhuset också:confused:
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Har nu bytt bränslepump till en helt ny men problemet e kvar! Fick ett tipps av en att det kan vara Reed ventilerna som kan ha tappat en bit eller något liknande! Ska nog lyfta cylindrarna o ta en titt på ventilerna hoppas det e dom som strular har snart slut på ideer!



raggarn23 skrev:
har du kollat bränsle pumpen det kan gå hål i membranen så att den suger till vevhuset också:confused:
 

Tomaser

Välkänd medlem
6 feb 2006
250
0
16
49
Örebro
Tomaser skrev:
Har nu bytt bränslepump till en helt ny men problemet e kvar! Fick ett tipps av en att det kan vara Reed ventilerna som kan ha tappat en bit eller något liknande! Ska nog lyfta cylindrarna o ta en titt på ventilerna hoppas det e dom som strular har snart slut på ideer!
Det var 2st blad på vänstra Reed ventilen som det bara var halva bladena kvar på! Efter allt mekande för o få bort cylindrarna så vart jag glad när jag hittade felet. Nu blir det åka av till nästa vinter! tack för alla tipps!