Wildcat tappar kraft

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Min Wildcat 700 EFI -93 går inte riktigt som den ska. Ger man "för mycket" gas vid lägre hastigheter tappar den kraft en liten stund. Håller man halvgas upp till ca 85 km/h brukar det oftast funka bra att gasa på efter det. Jag vet inte mycket om motorer men det känns nästan som att den får för mycket soppa och att det är därför den "dör". Kan det ha med insprutningen att göra eller är det kanske variatorn som inte växlar upp som den ska? Hjälp, snälla!

Bonusfråga: Hur kopplar man in dödarkabeln? Kontakterna är urslitna men jag hittar inte vart de ska kopplas in.
 

efi

Medlem
31 jan 2007
24
0
1
hej har du kollat om bränsle filtret som sitter i tanken är rent så det inte har slammat igen, kolla oxså att inte variatorn kärvar jag själv smörjde upp axeln där fjädrarna sitter /ja lycka till
 

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Hej
Har inte tillgång till skotern förrän i helgen så jag har inte möjlighet att kolla upp det nu men till helgen så. Fick ett tips genom en kompis om att det kunde vara frysspärren som har gått sönder. Ska tydligen vara ett vanligt fel på Arctic Cat. Någon som känner till något om det?