Wiseco eller snopro?

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
Tjena har tänkt göra en motor renovering på min polaris indy 500, jag förmodar att det är original kolvarna i den och den börjar närma sig 1000mil.
Har kollat runt på hemsidor och det skiljer mycket i priser på wiseco ( smidda kolvar ) och dom gjutna sno pro kolvarna.
Nästan 1000 kr per kolv..

Då är frågan är det värt att köpa på dom dyrare smidda wiseco kolvarna eller går dom gjutna billigare kolvarna lika bra?
Med tanke på att det är en 20 år gammal skoter. :)

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Av vad jag har förstått är Wiseco kolvarna grymma men kräver en ORDENTLIG varmkörning innan man far iväg, men om dom är värda det extra priset över sno pro kolvarna tror jag inte då dessa verkar hålla riktigt bra. Finns ett gäng trådar om detta på forumet, tänkte nämligen köpa Wiseco själv när jag renoverade men slutade med att jag köpte originalkolvar efter vad som skrivits om dom. Hade det inte blivit originalkolvar hade det blivit sno pro kolvar så du kan nog köpa sno pro kolvarna med gott samvete. :)

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Känns inte värt med wiseco i den, däremot kan du kosta på dig ett set med original knaster till dina snopro kolvar.