woohoi vilken snö!!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Eller hur det nu var...
3/3 skotrar trasiga....
Körde 10 mil enkel väg för att ta oss till bureå.
Kom fram super eggade på att köra, men vad gick fel?

Jo min skoter fick vi inte ens av släpet för han startade inte efter min varmkörning på 5min, och ja jag har gnista då jag kollade..

Polarens Skoter började dra tjuvluft som fan, han hann dock köra i 1min.
Sen den tredje skotern funkade bra i 5min innan den började tokkoka...

Nu ska jag hem 10 mil, in på bolaget och sätta mig hemma och deppa....

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Illa, ang din arctic skulle jag sätta pengarna på bränslepumpen. Hört nån enstaka andra som råkat ut för detta och då fått ny bränslepump.

Men hur var föret i bureå då? Körde man omkring på backen?

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Vilken mass slakt av bureå idag, dikeskörningen va grym! Ja lider verkligen med er som inte fick uppleva denna snö dump!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Det lilla vi hann köra med polares skoter så var det grymt före med bra bärighet och puder på det!
Och nej man kände inte av backen! :)

Men har då fått igång min nu igen....
Hade gnista där borta och när jag kom hem bytte jag tändstift bara för att och den gick igång igen men bluddrade innan jag fick igång den riktigt, sen körde jag runt på sjöar och gasa ur den lite i 15min hemma å stängde av den igen. Skulle starta den igen efter 5-10 min så fick jag dra 4-5gånger igen på varm motor?! men men...

Polares skoter värkar det fortfarande ha varit luft i systemet då vi testade lufta den när vi kom hem igen å det gick då att köra.

Men vi funderar på att dra till bureå igen nästa helg förhoppningsvis med bättre lycka!

Dock trevligt folk man träffade där borta! :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Ja försöker ladda upp ett klipp från diket på tuben men de tar en ooootroolig tid

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Vill ha fler filmer från bureå!

Kanske inte ens är värt att fara dit då förmodligen det är massor uppkört vid det här laget.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Mjo det var samma sak på min f7a , 3 kall 1 varm , samma sak med min xf innan idag! 3 kall 1 varm alltid varit förutom idag!...

Alle : Ah var riktigt jävla depprimerad då =/ Men ni verkar som några trevliga typer så om ni ska ut nästa helg igen så kanske vi kan haka på? :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Blev skit kasst ljud å bild på klippen men kameran verkar inte gilla läget idag, går inte ens koppla upp den mot datorn längre, jag skulle ju inte tycka de va värt att åka ut till bureå i morgon igen, såg ju ut som ett slagfält när vi åkte därifrån, fast de finns ju fler ställen:nuts:

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Är roligt sånna dagar som idag då man ser bilar på e4 med skotrar på redan kl8-9 på morgonen mest troligt på väg till samma ställe, då vet man de blir mayhem!