X-trim eller Renegade

zeke77

Medlem
9 dec 2009
20
0
1
Piteå
Vilken skoter skulle ni välja av dom 2 båda är e-tec 09-10?
Har just sålt min renegade 600 sdi-07 så ska ha en ny nu.

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Jag personligen skulle tagit Lynx:en. Har dock inte prövat dom, bara suttit på den i butik!
Mest för att jag inte gillar dynan på skidoo, iaf inte min dyan på 08ans Mxz!
jag har lämnat in den till en sadelmakare för att göra den smalare!
får ont i knäna vid stående körning, då knäna tar i dynan då man lutar sig!
Jag är 175 lång.

Men det finns juh annars "bättre" dynor att köpa! :becky:

nik77

Aktiv medlem
27 dec 2007
82
0
6
Utanför Umeå
Som sagt så beror det helt på hur och var du kommer köra!?

Jag provkörde en 2009 Xtrim 800 och en 2009 Renegade 600 etec i våras. Och från det så blev jag väldigt sugen på Xtrim:en, mycket troligt att det blir min nästa skoter. Eftersom jag kör mest utanför led men lite led ibland och pulka med familj så tycker jag Xtrim känns bättre lämpad för detta. Jag tycker viktbantningshysterin slagit lite väl hårt på Skidoos senaste modeller, dvs Xtrim kändes mycket bättre i styvhet och krängningsmässigt. Xtrim har ju den lite längre mattan men något smalare än Renegade och det passar mig bättre då den blir lite enklare att skråa med och jag får fär mig att den bär bättre i snön.
Angående motor så tycker jag din planerade kamhöjd måste få bestämma motorstorlek, för vill du ha 44 i kamhöjd är 600 för klent anser jag.

zeke77

Medlem
9 dec 2009
20
0
1
Piteå
Som sagt så beror det helt på hur och var du kommer köra!?

Jag provkörde en 2009 Xtrim 800 och en 2009 Renegade 600 etec i våras. Och från det så blev jag väldigt sugen på Xtrim:en, mycket troligt att det blir min nästa skoter. Eftersom jag kör mest utanför led men lite led ibland och pulka med familj så tycker jag Xtrim känns bättre lämpad för detta. Jag tycker viktbantningshysterin slagit lite väl hårt på Skidoos senaste modeller, dvs Xtrim kändes mycket bättre i styvhet och krängningsmässigt. Xtrim har ju den lite längre mattan men något smalare än Renegade och det passar mig bättre då den blir lite enklare att skråa med och jag får fär mig att den bär bättre i snön.
Angående motor så tycker jag din planerade kamhöjd måste få bestämma motorstorlek, för vill du ha 44 i kamhöjd är 600 för klent anser jag.
Har husvagnet uppe i fjällen så det blir ganska mycke lössnöåkning men även led också:bigsmile: Men självklart ska det dit en 44 matta även en löstagbar ddyna för jag skjutsar ibland.

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
oavsett vad du väljer kommer du att bli nöjd.
men x-trim känns mer gedigen som ovanstående talare påpekade, samt att lynx:en har ju sin pps-boggi... sedan kan du ju kika på en 800 på engång så har du kraften direkt också :evil: