Delade motorn på en XCR-440 - 95 i helgen. En av magneterna i svänghjulet hade lossnat och kilat fast sig mot statorn. Går magneterna byta ut eller blir vi tvungen att köpa ett nytt svänghjul?
En liten flisa av ena kolven hade lossnat och resulterat i märken i förbränningsrummet. Duger det om jag slipar till graderna/märkena eller behöver jag ett nytt förbränningsrum. Cylindern har klarat sig bra, så de honas ur med ett slipverktyg.
Var beställer jag billigast/bäst nya kolvar? Rinab va osäker om de hade något som passade. "Garage24" har, men vad är det för företag? Vad mer än fotpackning och Oringar till toppen behöver jag byta, nu när motorn ändå ligger på bänken!?
En liten flisa av ena kolven hade lossnat och resulterat i märken i förbränningsrummet. Duger det om jag slipar till graderna/märkena eller behöver jag ett nytt förbränningsrum. Cylindern har klarat sig bra, så de honas ur med ett slipverktyg.
Var beställer jag billigast/bäst nya kolvar? Rinab va osäker om de hade något som passade. "Garage24" har, men vad är det för företag? Vad mer än fotpackning och Oringar till toppen behöver jag byta, nu när motorn ändå ligger på bänken!?