[Uppdaterat: Senast editerat den 06-Jan-04 kl 06:29 PM (CET)]enligt polarisman.com väger XLTn 224kg torr, 440n väger 216kg torr. Allstå skulle 440n vara 8kg lättare. Detta är ju "torra" siffror så 440n vinner några kilo när den har mindre bensintank när den är fulltankad.
Och iaf jag kör sällan med full tank så viktskillnaden är nog försumbar
XLT motorn är ca 5 kg lättare än en "big block" Polaris twin och den har ca85-88hk i "lågport" utförande och ca 93 i XCR utförande, XCR motorn sitter i några skotrar som heter XLT, man känner igen den på VM38 gasarna, den mildare motorn har VM34.
Pipor ger 9>15hk. och jag tycker personligen att det är totalt bortkastade pengar då nya PSI pipor kostar ca 11000spenar med den lilla effektökningen, visst kan den bli rappare men vad ska man med det till vid normal körning, dessutom tar den mer bensin..