har köpt en xcr 96 nu innan vintern. kan säga att det är ett väldigt mysigt ljud i den och den är väldigt varvvillig. jag hasr bara hunnit me att åka 17 mil me den änn så länge(förra veckan) men jag tycker den faktiskt går riktigt bra och har ett mysigt sug i sig för att va en 600 ( har orginal singelpipan ). som andra sagt här på forumet kommer den mesta kraften först vid ca 60-80kmh antingen är det för att det är just runt där som mattan börjar få fäste lr nått annat.
har testat den i 0.7-1m lössnö och den går faktiskt helt ok sålänge man inte stannar, körde även lite i halvtät orörd skog med bra lut och det gick faktiskt mycket bättre änn va jag hadde trott. i och med att motorn orkar driva runt mattan i alla lägen så var det bara att gasa när det kom lite större stenar/stubbar (va en 50-60cm lössnö i skogen).
det är ju igentligen en ledskoter (iallafall vad jag har fått för känsla av den) och den är väldigt stabil men funkar faktiskt ok att köra lite skrå med( bara det är över 50 cm lössnö). inte helt kassa lössnöegenskaper altså fast, det kan bättras på betydligt med bättre skidor och en hk-matta(25mm 307cm fullblock på min).
själv ska jag nog bygga om den till sommarn till nått mer lössnöaktigt, (högkamm, nya skidor, styre+styrhöjjare, omdrevning) eller
(förlängning 345cm, inte lika hög kam på mattan, skidor, styrhöjjare+styre, omdrevning)
skidorna ,nya drev, styret + att styrhöjjare ska på är jag iallafal säker på att jag ska sätta dit, för att få en mer tippvänlig skoter. fast skaru köra mest efter led eller på sjö så behövs det inte
nackdelarna med skotern är väll att den är lite tung att lyfta fram samt att det inte är nån back (fast back är väll även beroende på körstil så)
dricker väll normalt me soppa fast har inte riktigt koll på hur mycket änn
fördelarna har jag väll skivigt men kan även tillägga att det är billiga reservdelar (iaf på plast och framvagn mm) buk+huv kostar ca 1500kr på blocket, tex trailingarmar kostar 750kr nya orginal och pipor får du i hyffsat skick för ca 1500kr
fick min för 18k fast då var det halvdålig huv och annan dyna + tank (dynan och tanken tycker jag visseligen va bättre änn orginal men ändå)
samt 450mil på mätaren