xcr600-96. kokar

Parik

Medlem
27 feb 2007
34
0
1
Hej hej, har fått lite problem med skotern, den kokar hela tiden, vet inte vad det kan vara. någon som vet vart jag ska börja kolla? eller kan det vara så lätt att det är luft i systemet, för min templampa har inte fungerat så den har säkert koka mer än vad jag vet om, tänkte om den har tryckt ur sig mer vatten än vad jag fyllt på med?? tacksam för svar!
 

Parik

Medlem
27 feb 2007
34
0
1
ja när jag ändå nämde templampan, kabeln som går från lampan ner till "givaren" ska den bara sitta lite lätt på tryckt? elleräre bara lampan som är paj??
 
R

Robin

Lufta skotern kan du göra genom att ställa den i en brantbacke och lufta.

Har du kollat så att drivremen till vattenpumpen sitter på/inte är slak?
mvh/Robin
 

Parik

Medlem
27 feb 2007
34
0
1
okej okej. "och lufta" vad innebär de lite mer exakt? hur går jag till väga?

nä har ej kollat de, få ta o kolla de.:)
 
R

Robin

du har ju en luftnings "grej" ovanpå påfyllninglocket på toppen som du vickar upp.

Ställ skotern i en uppförsback (på slagen) och öppna den så luftar du.

mvh/Robin
 

Parik

Medlem
27 feb 2007
34
0
1
det va nog bara luft i systemet, men ska ta o kolla remen ochså, den kan ju va dålig den med. måste bara få tillgång till ett garage lite snabbt, är fullt i vårat för tillfället =P
 
R

Robin

du klarar nog av att kolla remmen ute också.
Hylsnyckel med förlängare använder du så skruvar du lös kåpan som är över remmen och vattenpumen som sitter med 3 eller 4 skruvar om jag kommer ihåg rätt, går jätte fort.

mvh/Robin
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
du klarar nog av att kolla remmen ute också.
Hylsnyckel med förlängare använder du så skruvar du lös kåpan som är över remmen och vattenpumen som sitter med 3 eller 4 skruvar om jag kommer ihåg rätt, går jätte fort.

mvh/Robin
Man behöver inte ens skruva bort kåpan.iaf så behövde man inte det på min rxl..det gick att kolla ändå-.
 
R

Robin

mja du kan du se igenom också samt känna med fingret men för säkerhets skull är det bättre att plocka bort kåpan och se hela remmen. den kan ju ligga i fel läge osvosv.