Xenonljus till skoter,bil o sködaren.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Vet någon om man kan montera Xenon ljus på skotern.
Kan man köpa Xenonljus via nätet tex från Tyskland hörde att chefens bror köper glödlampor till BMVn från tyskland.
i sverige kostar bara glödlampan 2000kr o i Tyskland 400kr.
Jag söker dels arbetsbelysningsljus till Sködaren o extraljus till bilen o om det går o montera xenonljus på skotern.

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Det finn färdig arbetsbelysning till Skördaren! Till skotern så måste du som sakt ha ett batt men annars är det inga svårigheter! Extraljus till bilen är heller inga problem bara å ta reda på villken lampsockel som passar! Xenon är mer än en lampa! Man behöver en box också! Din chef menar nog att han köper en utbyteslampa från tyskland! Kolla på tex ebay eller blocket så hittar du nog några satser som passar dig!!

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ett h4 kitt till bil med två lampor gav jag 1500 för och då går det att hitta billigare.
finns MASSOR sånt där på blocket.
förstår inte hur man ids snåla på nån hundring?

ska du ha billigt så är det kina som gäller

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Jo men kostar en glödlampa 2000 spänn i sverige o 400 i tyskland o en satts kostar 2000 i sverige så lär den ju bara kosta några hundra i Tyskland men det verkar ju inte som jag får någon hjälp med kontakter så jag får väll gå någon annan väg.
Ska vi nu ha 14 arbetslampor på sködaren så är det ju lite skillnad mellan 2000 o 400 skilnaden är 22400 o det kan man ju ha betydligt roligare för.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
styck ja.

men antar att han menar ett kitt med två stycken lampor.

vad är det för lampor i skördaren? h1?